החיים באלפיון העליון לא רעים בכלל - את מגיעה לקנות מעיל בקצת פחות מ-20 אלף שקלים שנתפר במיוחד למידותייך, תקבלי גם תצוגת אופנה אישית. לתצוגת אופנה הלקוחה מוזמנת ליום ספציפי, לשעה ספציפית.
לקוח שאמר שהוא אוהב יינות מקבל מקרר אישי. יש גם שף שמבשל במיוחד עבור הלקוחות האלה. קוראים לזה שיווק אישי. תמיד לפנק, לפנק, לפנק. מדובר בטרנד החדש של מותגי היוקרה. כל
חברה מתגאה למי יש שיווק יותר מפנק, יותר מרגש, אישי ומושקע.
כשרואים לקוח שמוכן להשקיע מיליון שקלים במטבח, יעשו הכול למענו. הוא יקבל קוויאר ויש גם סומלייה אישי שיילך סביב הלקוחות וידאג שכוסות השמפניה והיין שלהם כל הזמן מלאות. דואגים ללקוחות הללו לכל הדברים הקטנים, כמו מקום חנייה, אפילו מטריה.
שרשרת המזון של הלקוחות
אנשי השיווק רואים את הלקוחות כחלק משרשרת המזון - יש את אלו שבתחתית הרשימה, יש את אלה שבאמצע, וכולם שואפים להיות גבוה. וכמה אנשים יש שבאמת נמצאים בראש שרשרת המזון של החברה הקפיטליסטית שלנו?
אחד המשווקים מספר כי ניסה לייצר שיווק משותף עם אחת מחברות האשראי המובילות בישראל וביקש מהם איזשהו מאגר לקוחות שלהם, לקוחות שההוצאה הממוצעת החודשית שלהם היא מעל 100 אלף שקלים. עצירה לרגע - כן, עוד הוכחה שחברות האשראי מוסרות עליכם פרטים.
רק בגוש דן המחשב פלט כ-8,000 שמות. 8,000 לקוחות רק בגוש דן שכל חברת יוקרה חפצה ביקרם. התחרות גדולה - איך אפשר להציע להם יותר, איך לגרום להם להיות דווקא הלקוחות שלך?
מגוון ההשקות הוא עצום ומלווה תמיד בחדרים פרטיים, פטיפורים, שמפניה. חברות שמטיסות את הלקוחות מחלקה ראשונה לאיטליה, רק כדי לראות תצוגת רהיטים. אחד התחומים בהם התחרות על כל לקוח התפתחה מאוד בשנים האחרונות, הוא רכבי היוקרה.
טיסה ללונדון כדי לבחור דגם רכב
את גיל אמיר, איש עסקים אמיד, הטיסו עד לונדון כדי לראות דגם חדש שרוצים שיקנה. חברת רכב אחרת אמנם משאירה את הלקוחות פה בארץ, אבל מצאה פתרון יצירתי לתחרות עם שאר
מותגי הפרימיום.איך מרגשים את הלקוח? מראאה לו אוטו בתוך סלון.
אבל בסוף יום של השקות אישיות, כבר קשה לשמוע את הביטוי הזה - "לפנק, לפנק, לפנק". עבור חלק מהאנשים זה גם יכול להיות קצת יותר מדי. מרוב פינוקים לא רואים את המוצר. אולי כדאי בכלל לחזור לאסטרטגיה הישנה - במקום לשים תג מחיר על הלקוחות, לשים אותו רק על המוצרים.