תופעה מכוערת: לפני כמעט 3 שנים פרצה מגפת הקורונה, שגרמה להשבתת תנועת הנוסעים בשדות התעופה בעולם. כעת, המצב חוזר לקדמותו ומספר הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון צפוי להיות כפי שהיה לפני עידן המגיפה – וכך גם חוזרת לחיינו תופעת נהגי המוניות שעושקים את הנוסעים.
חבר מערכת "תוכנית חיסכון" הצטרף לפקחי משרד התחבורה ולאנשי רשות שדות התעופה במבצע אכיפה מיוחד שנועד למגר את התופעה. לאחר שקיבלו התרעה על נהג שאוסף נוסעים בניגוד לתקנות הם יצאו אליו והתעקשו להפעיל מונה. "המונה שלי נעול, זו בעיה... אני לא יודע איך לפתוח אותו. צריך ללכת לחברה", אמר נהג המונית. כשביקשו ממנו קבלה על הנסיעה החל מצעד תירוצים אין סופי: "היית אומרת לי, נשמה. מה אני אעשה? אני יכול לשלוח קבלה בוואטסאפ".
בנסיעה אחרת מנתב"ג לבית החולים איכילוב, דרש נהג המונית 200 שקלים. חשוב להדגיש שאותה הנסיעה עם מונה אמורה להיות בין 130 ל-140 שקלים. והינה פעם נוספת, התחזינו לתייר ולמארח הישראלי שהגיע לקבל את פניו וביקשנו להגיע לאיכילוב. הנהג, שחיפש נוסעים בתוך אולם הנכנסים למרות שאסור לו, לא העלה את עניין המחיר לאורך כל הנסיעה. בסופה, הוא דרש 175 שקלים ולא השיב לשאלתנו מדוע לא הפעיל מונה כנדרש.
צריך לציין שכמובן לאורך מבצע האכיפה נתקלנו בנהגים שמפעילים מונה ופועלים לפי חוק. על שולחן רשות שדות התעופה מונח מכרז להפעלת תחנת מוניות בנתב"ג, בניגוד למצב הקיים, בו כל נהג יכול להיכנס ולפעול שם. המכרז אמור לעשות סדר שיעלים את החאפרים שעוקצים את הנוסעים בשעותיהם הראשונות בישראל.