תמיד תהיתם כמה זמן נשאר לכם ללכת ולקחת אוכל מהמקרר בזמן הפרסומות? תהיתם האם אילנה דיין באמת מתכוונת כאשר היא אומרת "עוד דקה נשוב"? הצעת חוק חדשה שהוגשה אתמול על ידי ח"כ כרמל שאמה מהליכוד, תחייב את הערוצים המסחריים להקרין שעון עצר בזמן היציאה לפרסומות, שיודיע לנו מתי הפרסומות מסתיימות.
ההצעה, שזכתה לתגובות אוהדות בקרב חברי הכנסת ממספר רב של סיעות הבית, הוגשה לכנסת ואמורה לעלות לדיון בימים הקרובים. הצעת החוק הוגשה לאחר שאזרחים התלוננו בפני חברי הכנסת שמקבצי הפרסומות ארוכים מדי, ובעקבות העובדה שהם מפספסים את המשך התכנית מכיוון שהם עוסקים בדברים אחרים בזמן הפרסומות.
"היום אתה יושב וצופה בתוכנית מסויימת, ופתאום עוברים לפרסומות ואין לך מושג כמה זמן זה יימשך", אומר חבר הכנסת שאמה, שאף מותח ביקורת על המקבצים הארוכים: "לפעמים המקבץ כולל גם קדימונים לתכניות של הערוץ, מה שגורם לו להתארך לסביבות עשר דקות".
לדברי שאמה, הצעת החוק מעוררת התנגדות בקרב ערוצי הטלוויזיה, שבוודאי יודעים שאם הצופה יידע כמה זמן נשאר לו עד שהתוכנית בה הוא צופה תחזור מפרסומות - הוא יעבור לערוץ אחר, מה שיגרום לפחות צופים להיחשף לפרסומות.