לחברות הסלולר יש מילת קסם, כזו שמאפשרת להן לא לתקן לכם את המכשיר. המילה הזאת היא "קורוזיה". ע"פ תקנות הגנת הצרכן, חברות הסלולר לא מחויבות לתקן את המכשיר שלכם אם נגרם לו נזק כתוצאה מרטיבות שמקורה ברשלנות או זדון.
זה בהחלט חוק הוגן אבל יש לא מעט מקרים בהם החברות משתמשות בחוק הזה כדי להימנע מתיקונים גם כשמדובר בתקלות אחרות. בנוסף, למרות שהן מחויבות להוכיח לנו מה מקור התקלה, בחלק מהמקרים הן לא עושות זאת.
כך למשל במקרה של א', לקוח של חברת אורנג', שרכש מכשיר אייפון וכחודש לאחר מכן המכשיר הפסיק לעבוד. הלקוח פנה למרכז השירות וכעבור יום נאמר לו כי נמצאה קורוזיה במכשיר ולכן החברה מסירה את האחריות:
אבל הלקוח החליט שלא לקבל את הסבר החברה ובדק את העניין בעצמו. הוא לקח את המכשרר למעבדה פרטית, שם התברר כי המכשיר לא סובל מקורוזיה.
סירוב חברת הסלולר לתקן - עבירה על החוק
במקרה אחר, לקוחה של חברת פלאפון, ניגשה לאחד ממרכזי השירות לתקן מסך שנשבר, ולאחר זמן קצר הודיעה לה נציגת השירות שהמעבדה לא תתקן את השבר מאחר ונמצאה קורוזיה במכשיר. חשוב להדגיש כי לדברי הלקוחה, המכשיר פעל והבעיה היחידה בו הייתה המסך השבור.
סירוב חברת סלולר לתקן מכשיר מבלי להוכיח את מקור התקלה מהווה עבירה על החוק. חברת הסלולר חייבת לציין בחוות דעת מה מקור הקורוזיה וכיצד היא גרמה לתקלה.
בכל מקרה, חשוב לדעת כי אם החברה מסרבת לתקן מכשיר בתקופת האחריות, הלקוח רשאי לתבוע פיצוי של עד 10,000 שקלים ללא הוכחת נזק. לאחרונה בית המשפט לתביעות קטנות חייב את חברת פרטנר להחזיר לצרכן את מלוא הסכום ששולם בגין המכשיר בתוספת פיצוי עונשי של 5,000 שקלים.