דאגה במשרד התקשורת בעקבות פגישה שנערכה אחר הצהריים עם אנשי ההנדסה של סלקום, במסגרת תחקיר שעורך משרד התקשורת על התקלה שאירעה בחברה בשבוע שעבר, אשר נמשכה 12 שעות.
בפגישה אמר סמנכ"ל הטכנולוגיות של סלקום, ליפא אוגמן, שהחברה עדיין לא איתרה את הגורם לתקלה והדבר מצריך זמן. בפגישה השתתפו מהנדסים מ"נוקיה-סימנס", שמסייעים לסלקום באיתור התקלה.
את התחקיר של המשרד מוביל אגף הפיקוח ביחד עם נציגים של אגף הנדסה ואגף הספקטרום. המטרה בתחקיר נועדה לקבל מסלקום את כל התמונה בנוגע למקור התקלה על מנת שאת לקחיה ניתן יהיה ליישם גם בחברות אחרות, ובמיוחד בשעת חירום.
המהנדסים שבודקים את התקלה מצידה של "נוקיה-סימנס" אמורים לסיים את עבודתם בסוף השבוע ולחזור לאירופה, וזאת על מנת להמשיך את הבדיקות במעבדות החברה באירופה, לאור בקשתה של סלקום, לבחינת כמה מרכיבים שלא תפקדו. בכל אופן התקלה מסתבר לא הייתה ברכיב ה - HLR, אותו רכיב שמאחסן את נתוני הלקוחות ומזהה אותם ברחבי הרשת, והוא לא היה המקור לתקלה.
אוגמן מסר לאנשי המשרד כי התקלה נבעה במסגרת שדרוג שעשתה החברה. "בכל מקרה, החברה חזרה לגירסאות קודמות, ולא תבצע את השדרוג שתכננה עד שלא יתברר מקור התקלה", הדגיש.
במשרד התקשורת הביעו דאגה מכך שסלקום לא איתרה את מקור התקלה והביעו תקווה שהחברה תעשה זאת בזמן הקרוב ותדווח על כך.
הפיצוי: זיכוי על שיחות של שבוע
מנכ"ל החברה עמוס שפירא הודיע בשבוע שעבר במסיבת עיתונאים כי כל לקוחות החברה יפוצו בצורה הבאה: כל השיחות שביצעו הלקוחות וכל ההודעות ששלחו בשבוע שבין ה-25.11 ל-01.12 - יבוטלו מהחשבונית הבאה והלקוחות לא יחוייבו בתשלום על כך.
"אתמול בשעות הערב הבטחתי לכם שנמשיך לדווח בצורה שקופה מבלי לנסות לטייח גם בהמשך הדרך. זימנתי אתכם כדי לדווח על מה שאנחנו מבינים באשר לאירועים אתמול", אמר שפירא. "לא הכל ידוע עדיין, אנחנו ממשיכים לתחקר. אחרי שיחה עם מנכ"ל נוקיה העולמית, יגיעו מהנדסים נוספים בניסיון לתחקר את התקלה".