בעקבות תביעה ייצוגית: חברת בזק תבטל תשלום מיותר של מאות ואלפי שקלים על פירוט השיחות, כך נודע היום (ראשון) ל-N12. עד היום, לקוח שהיה מעוניין בפירוט השיחות בקו טלפון נייח לתקופה ארוכה במיוחד, נאלץ לשלם לבזק מאות שקלים. כעת מקור בחברת בזק טוען שיתכן שבימים הקרובים החברה תודיע על ביטול הצורך בתשלום.
המהלך מתרחש על רקע תביעה ייצוגית שהוגשה נגד בזק על סך 85 מיליון שקלים, ובה נטען כי כי על הצרכנים שמבקשים את פירוט השיחות שלהם מוטל תשלום של 551 שקלים עבור כל שישה חודשים, מעבר ל-18 חודשים האחרונים. לשם ההשוואה, אם הלקוח מעוניין בפירוט השיחות שלו בתקופה שלא עולה על 18 חודשים, המחיר שהוא יידרש לשלם עומד על 5 שקלים בלבד. בנוסף, חברות התקשורת האחרות, לא גובות תשלום כלל עבור פירוט השיחות, ללא קשר לתקופה המבוקשת.
בבזק הסבירו בעבר שעל מנת להנפיק את פירוט השיחות עבור פרק הזמן הארוך יותר, נדרשת עבודה של מחלקת הביטחון של החברה – ועל כן המחיר הגבוה. עם זאת, על פי מידע שהגיע לידי N12 בכוונת החברה בימים הקרובים להודיע על ביטול דרישת התשלום הנ''ל.
עורך הדין יעקב בטש, שהגיש את התביעה הייצוגית התייחס לדיווח. "אנחנו מברכים על ההחלטה של בזק לבטל את דרישת התשלום המיותרת ובכך להוזיל משמעותית את המחיר לצרכן על פירוט השיחות", אמר. "עם זאת, נכון גם לפצות את אלפי הלקוחות שנפגעו מהמדיניות של החברה לאורך השנים".
מחברת בזק טרם נמסרה תגובה.