רשתות השיווק מדווחות על עלייה משמעותית בגניבת תחליפי המזון לתינוקות. רק לאחרונה החלו "שופרסל" ו"חצי חינם", למגן את המוצרים הללו מפני גניבה באמצעות זמזמים ואמצעי מיגון שונים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
תחליפי המזון לתינוקות הפכו למוצר "אהוב במיוחד" על הגנבים. לאחרונה אף דווח כי היקפי ההפסדים הנגרמים לרשתות מגניבת מוצרים מסוג זה, עולה על גניבת בשמים שעד כה נחשבה לגדולה במיוחד. הנזק השנתי לרשתות כתוצאה מהמעשים נאמד בשלושה עד ארבעה מיליון שקלים לרשת שיווק או פארם.
גורם בכיר באחת מרשתות השיווק אמר כי "בשנים האחרונות התחזקה מגמת הגניבות בשל התייקרות המוצר ובשל נכונות גורמים ובעלי מכולות לקנות אותם במעין שוק שחור". שרון דורון, מנהלת צ'קפוינט מבית G4S, ציינה כי "מדובר במוצר מזון בסיסי לתינוקת ולכן הרשתות מחפשות יותר ויותר פתרונות כדי למגן את המוצר הזה. זאת לאור העלייה בכמות הגניבות בשנה האחרונה".
"מנצלים את העובדה שבתור רשת שפונה בעיקר לנשים, אישה עם עגלה היא לקוחת VIP אצלנו, אז נותנים לה את כל היחס וכל המרווח בשביל לחיות. במצב הזה מנצלים את ההזדמנות שבעגלה ניתן להסתיר ולהטמין מוצרים כדי לגנוב", הסביר פיני פרבר סמנכ"ל סחר ב"ניו פארם".
בתחום אבטחת הרשתות מספרים כי מרבית הגניבות מתבצעות דווקא על ידי נשים, שלעיתים מבצעות אף כמה סבבים באותה החנות. אולי בשל כך התופעה קשה למיגור, כשנעצרת אישה שבעגלת התינוק שלה קופסאות מזון לתינוקות שלא שולמו, גורמי האבטחה והאכיפה נוטים לגלות כלפיה סלחנות.