בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול הסדר פשרה בשתי תביעות ייצוגיות שהוגשו נגד חברות הסלולר אורנג' וסלקום, על כך שצירפו לקוחות לאתר ההיכרויות "פופיק" מבלי לקבל את הסכמתם וחייבו אותם בתשלום בגין מסרונים שנשלחו אליהם ממנו.
התובעים טענו כי רבבות מלקוחות שתי החברות צורפו למאגר החברים של אתר ההיכרויות שלא כדין באמצעות הליך רישום פיקטיבי, שאחריו נשלחו אליהם מדי יום מסרונים שעל כל אחד מהם חויבו בחמישה שקלים.
בבית המשפט נקבע כי התובעים הוכיחו כי אכן לא נרשמו לשירות מיוזמתם, ומשכך גם לא הביעו הסכמה כלשהי לחייב אותם על קבלת ההודעות. עוד נקבע כי היעדר ההרשאה לרשום את הלקוחות לאתר "פופיק" הפכה את המהלך לכזה שלא התבצע כדין.
השופט ענת ברון אישרה את הסיכום שהתגבש בין שני הצדדים, שבמסגרתו הוחלט כי החברות ישיבו ללקוחות את כל סכומי החיוב – בגובה מצטבר של 5.5 מיליון שקלים. נוסף על כך, נפסק לזכות כל אחד מבין שלושת התובעים סכום פיצויים של 82,500 שקלים.