על רקע עליות המחירים הגדולות שפוגעות בכיס של כל משפחה ממוצעת בישראל, בדיקת N12 מגלה אילו מוצרים אנחנו, הישראלים, קונים ביוקר, למרות שניתן למצוא אותם הרבה יותר בזול. קנייה חכמה בסופר יכולה לחסוך לנו עשרות ואף מאות שקלים בחודש, כל מה שצריך להבין הוא שהכוח נמצא בידיים שלנו.
כך למשל ברשת רמי לוי ניתן למצוא את הגבינה הצהובה 28% המוכרת והפופולרית של תנובה, ב-16 שקלים לחבילה של 200 גרם, בעוד אם תבחרו לרכוש דווקא את המותג הפרטי של רמי לוי תקנו את אותו מוצר ב-6.60 שקלים בלבד - פער של כמעט 60%. דוגמא נוספת היא זוג מברשות שיניים: קולגייט, המותג המוכר של שסטוביץ', יעלה לכם 24.90 בעוד זוג זהה כמעט של מותג רמי לוי יעלה 9.90 שקלים, גם כאן פער של כ-60%. עוד מותג מוכר הוא סנפרוסט לירקות קפואים: שעועית ירוקה קפואה 800 גרם תעלה לכם 16.90 שקלים, לעומת מחיר של 6.5 של רמי לוי - פער של 61.5%.
גם ברשת יוחננוף ניתן למצוא מותגים זולים לצד המותגים היקרים: שקדי מרק "מנה" יעלו לכם כמעט 7 שקלים לעומת 9.90 של אסם, פער של 29.3%. שמן זית של יוחננוף יעלה 19.90 שקלים, לעומת 32.90 שקלים של יד מרדכי, פער של 39.5%, ואורז בסמטי של יוחננוף ב-7.5 שקלים יהיה זול בהרבה לעומת 13.90 השקלים של סוגת, פער של לא פחות מ-46%.
רשת נוספת שנבדקה היא שופרסל. שם למשל תוכלו למצוא 200 גרם פירורי לחם של אסם במחיר של 6.40 שקלים, ואותו מוצר ממותג פרטי של הרשת יעלה 3.5 שקלים, פער של כמעט 46%. גם מרכך מרוכז ממותג פרטי של שופרסל יהיה זול משמעותית ויעלה רק 10.90 שקלים, לעומת 15.90 שקלים של בדין, פער של 31.4%.
כפי שניתן לראות פערי המחירים אמנם מסתכמים בשקלים בודדים לכל פריט אך יכולים להוזיל את סכום הקנייה הסופי בעשרות אחוזים. אם כולנו נחשוב פעמיים לפני שאנחנו בוחרים את המוצר היקר על המדף, רק מתוך הרגל, החברות ייאלצו לחשוב שוב לפני העלאת המחירים הבאה.