המסעדנים מסרבים לשלם את העמלה של "תן ביס" ועוזבים את חברת המשלוחים: בתחילת השבוע חברת תן ביס הודיעה שהיא מעלה את העמלות למסעדנים על הזמנות בישיבה במקום ועל משלוחים, ובתגובה מסעדנים רבים הודיעו שהם יעצרו את העבודה איתם.
ההודעה של תן ביס, על העלאה של יותר מ-2% בעמלות למשלוחים מרוכזים, הובילה לגל נטישות של מסעדות. זגדון, אחד המסעדנים שהודיע שיתנתק מהם, אמר ל-N12: "תן ביס הגיעה ל-10%, ראתה את גל עליות המחירים והחליטה להצטרף. היא העלתה ב25% את העמלות".
העלייה במחירים נכנסת לתוקף ב-1 במאי והמסעדנים מאיימים להתנתק באותו היום. "אנחנו המסעדנים לא רוצים להעלות מחירים יותר, די נמאס. תן ביס פוגעת גם בלקוחות שלה, הרי הם יצטרכו לשלם יותר כסף", מבהיר זגדון.
דווקא במשלוחים שיוצאים מטעמה, מחברת תן ביס, החברה שכבר גובה מהמסעדנים 27% לא כולל מע"מ החליטה לא להעלות מחירים. הסיבה היא כנראה העובדה ששם יש לה תחרות, חברת וולט שמספקת גם היא שליחים למסעדות.
בתגובה להודעה של "תן ביס" על העלאת העמלות החזירו להם רבים מהמסעדנים הודעות זועמות ושיתפו אותם. "נתחיל מזה שאתם לא שותפים שלי ונסיים בזה שאם תעלו את המחיר אנחנו נפרדים לשלום", כתב אחד מהם. "מודה לקב"ה ורואה החשבון שלי שנפרדתי מכם לפני שנה. פחדתי, חששתי אך בסוף שורת הרווח הנקי רק גדלה, למרות שנפח העבודה ירד", כתב מסעדן נוסף. אחרים פשוט הבהירו: "כשהעמלה עולה אבקש לסיים את העבודה המשותפת".
"יש כאן ריח לא טוב של תיאום עמלות. רשות התחרות צריכה לבדוק את זה לעומק, יש פה השתלטות על שוק שיכול להיות בלתי הפיך", טוען זגדון. כעת נותר לקוות שהחברות המתחרות, וולט וסיבוס לא יעלו מחירים, שלטענת המסעדנים בסופו של דבר יגולמו על הצרכנים.
מחברת "תן ביס" נמסר בתגובה: "אנחנו נמצאים בקשר ישיר ושוטף עם כלל המסעדנים, ויחד נמשיך לתת את התמורה הטובה ביותר עבור לקוחותינו. עדכון התנאים המסחריים נובע מעלייה במחירי התפעול והפיתוח וגיוס כוח-האדם לטובת הרחבת צוותי השירות בחברה".