בתקופה בה המצב הביטחוני משפיע כל הזמן על הטיסות שלנו ועל היכולת והרצון לטוס לחו"ל, ההמלצה הכי חשובה היא תמיד להוסיף ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה או לשלם עוד כסף על מנת שתהיה לכם גמישות בדחיית או ביטול הטיסה מהצד שלכם.

נזכיר שאם חברת התעופה היא זו שביטלה את הטיסה, לנוסע מגיע החזר כספי מלא. לכן, נתייחס בכתבה זו למקרים שבהם הנוסעים הם אלה שמבטלים את הטיסה מכל סיבה שהיא.

> כל הדרכים: איך יוצרים קשר עם אל על, ישראייר וארקיע?

הבסיס שחשוב להכיר במקרה שהנוסע מבטל את הנסיעה בעצמו והזמין מחברת טיסה או סוכנות נסיעות ישראלית, הוא שעל פי חוק הגנת הצרכן ניתן לעשות זאת בחינם תוך 14 ימי עסקים מעת ההזמנה בעלות של עד 5 אחוזים או 100 שקלים (הזול מביניהם). זאת בתנאי שיש יותר מ-7 ימי עסקים עד הטיסה. אגב, נוסעים ותיקים, מגיל 65, זכאים לתנאים מקלים יותר

אם עברו יותר מ-14 ימי עסקים מעת ההזמנה, נשארו פחות מ-7 ימים עד הטיסה או שהזמנתם מחברה זרה, הדרך שלכם לקבל החזר על הטיסה שאתם יזמתם את ביטולה, היא רק על ידי ביטוחים ותוספות שונות בתשלום נוסף. אלה כל האופציות שקיימות:

ביטוח טריפ גרנטי

בתוך כך, ביטוח ביטול הטיסות הכי מוכר ונפוץ הוא טריפ גרנטי (Trip Guaranty). מדובר בביטוח חיצוני שנועד אך ורק לכסות ביטול טיסה מכל סיבה שהיא. בביטוח זה ניתן לקבל עד 80 אחוזים משווי הכרטיס, עד 6 שעות לפני ההמראה. כמובן שיש לא מעט אותיות קטנות כמו הגבלות מתי ניתן לרכוש את הביטוח (עד 7 ימים מרגע ההזמנה ובתנאי שהטיסה היא לפחות עוד 15 ימים), הגבלות על הסכום שניתן לקבל בחזרה (עד 20 אלף שקלים) ועוד, אך זה הביטוח הכי מקיף וגמיש שקיים היום. העלות משתנה לפי שווי הטיסה ויעלה כ-10 אחוזים מהעלות שלה.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Trip Guaranty - טריפ גרנטי‎‏ (@‏‎tripguaranty‎‏)‎‏



אל על PROTECT

אפשרות נוספת היא לרכוש ביטוח ביטול טיסה ישירות מחברת התעופה. בתוך כך, לאל על יש אפשרות לכרטיס FLEX שמאפשר שינויי תאריך גמישים יותר לטיסה (בתוספת תשלום). בנוסף, בחברה מציינים שיש להם מדיניות זיכויים מקלה לנוכח המצב גם למי שהזמין כרטיס LITE שבדרך כלל לא מאפשר גמישות כזו עד סוף החודש.

כמו כן, אל על מציעה את מוצר PROTECT תוספת תשלום של 19 דולרים ליעדי אירופה הקרובים או 29 דולרים ליעדים רחוקים. בביטוח זה ניתן לקבל שובר זיכוי מלא למימוש עתידי על ביטול טיסה מכל סיבה עד 24 שעות מלפני ההמראה. ההחזרים כוללים גם את התוספות השונות של הכרטיס.

מטוס אל על בשדה התעופה בן גוריון (צילום: eskystudio, shutterstock)
באל על מאפשרים מדיניות מקלה בימים אלה | צילום: eskystudio, shutterstock


ביטול טיסה בישראייר

ישראייר מאפשרת לכל רוכש בכל הזמנה לרכוש מגן ביטול בסך של 35 דולרים לאדם ולבטל מכל סיבה בעלות המגן בלבד עד 7 ימים לפני הטיסה. המבצע תקף להזמנות חדשות של טיסות וחבילות נופש עד ה- 30.9 ליציאות עד ה- 31.12.24 . ההחזר יתבצע בשובר הניתן למימוש באתר ישראייר למשך שנה.


תוספות בסוכנויות הנסיעות

גם לחלק מחברות הנסיעות יש מוצרים שונים לביטוח הטיסה. למשל, קשרי תעופה מציעים את קשריפלוס+ ביטול הזמנה מכל סיבה שהיא עד 48 שעות לפני הטיסה. מחיר הביטוח הוא 35 דולרים לנוסע. 

ב-holidayfinder מציעים את שירות holidayfinder flex - פיצ'ר המאפשר לבטל את החופשה (הטיסה והמלון) מכל סיבה, עד 24 שעות לפני היציאה, ולקבל החזר כספי של 90 אחוזים מסכום ההזמנה הכולל. בעלות נוספת.

חברת השטיח המעופף השיקה את שירות Flying Safe המאפשר ביטול והחזר כספי מלא של עד 5 ימים לפני החופשה בתוספת 35 דולרים לאדם. בנוסף, לנוכח המצב, החברה מאפשרת ביטול מכל סיבה והחזר כספי מלא ללא דמי ביטול עד 21 יום לפני היציאה.

אשת טורס מציעה חופשה בראש שקט. המבצע מאפשר לבטל חבילת נופש שהזמנתם, מכל סיבה שהיא, עד 14 ימי עבודה לפני ההמראה ללא עלות נוספת. סכום ההחזר ישמר ויינתן למימוש בהזמנה עתידית עד שנתיים מיום הביטול.

כרטיס טיסה טלפון נייד (צילום: 
McLittle Stock, shutterstock)
הזמנתם טיסה? אל תשכחו לבטח אותה | צילום: McLittle Stock, shutterstock

כמובן שהמבצעים, הגמישות והשירותים משתנים מעת לעת ותמיד מומלץ לוודא מול חברת הביטוח/התעופה/או חברת הנסיעות דרכה רכשתם את הכרטיסים, מה הן האופציות העומדות בפניכם. בימים אלה, זה דבר מאוד בסיסי שיש לברר ולעשות אותו.