דחייה דרמטית בחידוש הטיסות לישראל: חברת התעופה אמריקן איירליינס, מהגדולות בעולם, לא תחדש את הטיסות לישראל עד סוף קיץ 2025. מספר חברות תעופה זרות כבר דחו את חידוש טיסותיהן לישראל לתוך 2025, אך זו הפעם הראשונה שחברה דוחה את טיסותיה רחוק כל כך לקראת סוף השנה הבאה.
עם חברות התעופה שדחו את חזרתן לנתב"ג לשנה הבאה נמנית גם ענקית הלואו קוסט וויז (Wizz), שדחתה את חידוש הטיסות עד לינואר 2025, חרף מאמצי שרת התחבורה בנושא. חברות תעופה זרות נוספות שדחו את חזרתן לתוך 2025 הן KLM ההולנדית (ינואר 2025), איזיג'ט (סוף מרץ) בריטיש איירווייז (אפריל), וירג'ין אטלנטיק (אפריל), איזיג'ט (סוף מרץ) ודלתא (סוף מרץ).
חברת אייר פראנס (Air France) דחתה את חידוש הטיסות אל ישראל וממנה עד לאחר 5 בנובמבר. חברה-האחות טראנסאוויה (Transavia) של אייר פראנס דחתה את טיסותיה רחוק עוד יותר, עד לאחר 30 בנובמבר. חברת התעופה הפולנית לוט (LOT) דחתה אף היא את שובה לישראל, עד לאחרי 19 בנובמבר.
קבוצת לופטהנזה הודיעה כי היא דוחה את חזרת החברות שלה לנתב"ג לסוף נובמבר - החברות לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, בריסל איירליינס וסוויס אינטרנשיונל דחו את חידוש הטיסות לאחרי 25 בנובמבר, יורווינגס דחתה את שובה לאחרי 30 בנובמבר.
בתום אוקטובר האריכה סוכנות הבטיחות בתעופה האירופית (EASA) בחודש נוסף, עד ל-30 בנובמבר, את המלצתה המרוככת לבצע הערכת סיכונים עבור כל טיסה שצפויה לעבור במרחב האווירי של ישראל. מדובר בהארכה של ההמלצה המקורית לא לטוס במרחב האווירי של ישראל שפורסמה ב-8 באוקטובר ולאחר מכן רוככה. על אף ריכוך ההמלצה, חברות תעופה זרות רבות עדיין לא חזרו לטוס לישראל.
ההמלצה של סוכנות התעופה האירופית מנומקת בקונפליקט בין ישראל לחיזבאללה, הכולל שיגורי טילים, רקטות וכטב"מים מלבנון, ירי ארטילרי והפעלת מערכות נ"מ. לפי הסוכנות, יכולות השיגור של חיזבאללה יוצרות סיכון לבטיחות כלי התעופה באזור. הסוכנות מציינת כי רשות התעופה האזרחית (רת"ע) של ישראל הפגינה יכולת לנהל את הסיכונים. עם זאת, להערכת הסוכנות "עוצמת הסכסוך הנוכחית ורמת המתיחות הגבוהה עם איראן מהווים עדיין סיכונים לתעופה האזרחית".
חברות התעופה שביטלו טיסות לישראל
בדקו במנוע החיפוש שלנו איזה חברות ביטלו את טיסותיהן לישראל ועד לאיזה מועד: