הפסח קרב והישראלים מציפים את רשתות השיווק בהכנות האחרונות לארוחת החג. החיפוש אחר מתנות ומוצרי צריכה גורם לתורים ארוכים בקופות ולעומסים כבדים בחנויות.
מסקירה שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר לקראת חול המועד עולה כי במהלך חודש מרס צפוי גידול של כ-21% במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי חשמל לבית וכלי בית - זאת בדומה לשיעור הגידול שנרשם בשבע השנים האחרונות.
הצפי: 2010 תהיה דומה לקודמתה
מהסקירה, שבחנה את התנהגות המכירות של הרשתות בשנים 2003-2009, עולה כי בשבע השנים שחלפו חלה עלייה ממוצעת של כ-22% בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת פסח, בהשוואה לחודש שקדם לחג, וכן ירידה ממוצעת של כ-13% בחודש שלאחריו.
על פי הצפי, שנת 2010 תהיה דומה לשנת 2009 ותשקף לעומת החודש הקודם עלייה במכירות רשתות השיווק בשיעור של כ-19% ברכישת מזון, עלייה של כ-30% ברכישת מוצרי הלבשה והנעלה, עלייה קטנה יחסית ברכישת כלי בית ועלייה של כ-38% ברכישות מוצרי חשמל לבית.