בסקר שערכו באתר "נתק אותי" בדקו מי היא חברת התקשורת שהכי קשה להתנתק ממנה. במקום הראשון ובפער ניכר משאר החברות - הוט והוט נט מובילות את הטבלה הלא מחמיאה. "זה לוקח זמן, לוקח, לוקח לנו שלושה שבועות. אם מנהל יחזור אלייך. הם לא יכולים לעשות את זה. רק מנהל מורשה לאשר ניתוקים", נטען.
הנשאלים התלוננו על כך שחברת הוט מקשה על הלקוחות לתאם איסוף ציוד עם נציג - לא משנה אם פעם אחת כבר שילמו על התקנת אינטרנט וטלוויזיה. אבל מה יקרה אם הם יבקשו להתחבר לשירות? זה כבר סיפור אחר. "תוך כמה זמן הממירים יוכלו להגיע אליי?" נשאלו בהוט, והשיבו "מחר. אתה מקבל גם מתנת הצטרפות אלינו לתוך החברה, שובר של 500 שקלים".
במקום השני לאחר הוט, נמצאות החברות פרטנר וסלקום עם נתונים דומים. הניתוק כמובן לא קורה אחרי שיחה עם נציג אחד. כדי להתנתק, נציג נוסף משימור לקוחות יתקשר, ורק אז תנותקו לאחר כ-3 ימי עסקים. שיחת חיבור לשירות תהיה קצרה בשליש מהזמן. תוך כמה זמן יוכלו להתקין הכול? "אם אתה עושה את זה על תשתית של הוט, יכול להגיע כבר מחר. בזק לוקח חמישה ימי עסקים".
במקום השלישי, ומי שהציגו מהירות יחסית בניתוק הן חברות יס, בזק ובזק בינלאומי, שם יענו לכם בתוך 6 דקות ויש אופציה למעבר מקוצר לניתוק המנוי ללא ניסיונות שכנוע או פינג-פונג בין הנציגים. הסקר גם בדק באיזו חברה תוכלו להתנתק אחרי שיחה אחת עם נציג טלפוני. 90% מלקוחות בזק אמרו שהצליחו, ביס – 82%, בפרטנר 45%, בסלקום 35% ובהוט רק 5 אחוזים הצליחו להתנתק אחרי שיחת טלפון אחת.
בשיחה עם לקוחה לשעבר בהוט, היא אמרה: "מנהל יחזור אליך ו...לא מנתקים ישר בשיחה הראשונה. אתה צריך לחכות לשיחה ממנהל ואז המנהל משכנע וכשזה לא עוזר, 'או-קיי, אנחנו נתנתק'".
צריך להגיד, החוק אינו מחייב את החברות לנתק במעמד השיחה הראשונית, והוא כן מאפשר לחברת תקשורת שלושה ימי עסקים לטפל בבקשה לניתוק. אבל כדאי גם להביא בחשבון - שלושת הימים האלה יכולים לעבור במסע של ניתוק עם המתנה ארוכה על קו הטלפון שכולל שיחות שכנועים עם כמה נציגים שונים.