השיחות למוקדי השירות של חברות פרטיות או ממשלתיות גוזלות מאיתנו לא מעט זמן, והנחמה החלקית היא שמספרי 1-800 הם בחינם. חברות אחרות מנצלות זאת, ומקשרות אותנו למוקדי 1-900, עם המספר הדומה, בלי שרובם יודעים שהשירות יכול להיות יקר מאוד.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"הייתי צריכה את מספר שירות הלקוחות של סלקום, חיפשתי באינטרנט, ואחת התוצאות שעלתה היה מספר 1-900", סיפרה רונית סרברו ממושב עמיקם. "בגלל שהיו זמני המתנה ארוכים הטלפון היה פתוח הרבה זמן. על כל דקה שילמתי חצי שקל בלי שידעתי. בסוף החודש ראיתי שהשיחה עלתה לי 60 שקלים. כשביררתי מה זה אמרו לי שזאת שיחת 1-900 ועולה כסף".
כשנקיש באינטרנט כל חברה שנותנת שירות, המספר 1-900 יהיה תמיד אחד הראשונים לעלות בתוצאות. כשהתקשרנו לחברות עצמן, הן לא ידעו מהו המספר הזה. בחברות הסלולר הבינו על מה הבעיה: המספר הוא מעבר לחבילה הסלולרית וכרוך בתשלום נוסף.
בארגון "אמון הציבור" טוענים כי מדובר בהטעייה לכל דבר: "מוכרים לאנשים אוויר. החברות לוקחות מספר 1-900 וכשמתקשרים דרכן, כל מה שהן עושות זה לעשות עקוב אחרי למספר הרגיל - ועל זה הן גובות המון כסף", אמרה מירב כהן, מנכ"לית "אמון הציבור". יצוין, כי החברות הציבוריות והפרטיות לא קשורות לאתרים הללו וכי המפעילים שלהם הם אלו שמרוויחים מכך.