כל מי שמבקר באופן קבוע בסופרמרקטים הגדולים יודע שעומסי התנועה בין המדפים והתורים לפני הקופות ארוכים יותר ככל שמתקרבות ארוחות סוף השבוע. רובנו מעדיפים לבצע את הקנייה הגדולה ביום קבוע בשבוע, בדרך כלל ביום חמישי או שישי. בתחילת השבוע התנועה דלילה למדי.
יותר ויותר רשתות שיווק מנסות להביא את הלקוחות אליהן בימים החלשים ואת זה הן עושות באמצעות מבצעים מיוחדים שתקפים רק באותם הימים. "חודש דצמבר היה חלש מבחינת היקף המכירות בכל רשתות השיווק ולכן כל הנהלות הרשתות עושות כל מה שאפשר כדי להביא את הצרכנים לקנות 'כאן ועכשיו'", אומר פרופ' יוסי בראל, מומחה צרכנות מביה"ס למנהל עסקים, המכללה למנהל.
אז מתי משתלם יותר להגיע לכל אחת מהרשתות? ב"מגה" כדאי לעשות זאת בימים שלישי ורביעי, אותם מכנים ברשת "ימי שוק", אז אפשר למצוא ירקות, פירות, עוף ודגים בהנחות של עשרות אחוזים. במוצאי שבת מעניקים 10% הנחה על מאות מוצרים לחברי מועדון. אם תגיעו לסניפי "שופרסל" בימים שני ושלישי, החל מהשעה 21:00, הלחם ומוצרי המאפייה יימכרו ב-50% פחות. ברשת "כמעט חינם" מציעים מדי שבוע, בימים שני-רביעי, מבצעים משתנים לחברי המועדון. כך למשל ק"ג עגבניות נמכר בשקל אחד, במקום בחמישה שקלים ביום רגיל.
ההנחות מתחלקות לפי שעות
גם ברשת הפונה בעיקר למגזר החרדי - "ברכל" - מציעים 30% הנחה על מוצרי יסוד, כמו לחם, שמן או עופות בימים שלישי ורביעי. מנגד, ברשתות העירוניות ובמרכולים הקטנים ינסו למשוך אותנו אליהם דווקא בסוף השבוע. בסופר "באבא" בתל-אביב מציעים ללקוחות הנחות משתנות בימי חמישי.
"חלק ממבצעי הרשתות מתחלקים גם לפי שעות - החל משעות הצהריים, שהן בדרך כלל שעות 'מתות', או בשעות לילה מאוחרות. כל רשת תנסה לנתב את שעות המבצעים כך שמקסימום צרכנים יגיעו לסניף", אומר דוד עידן מאתר "פרייסל" להשוואת מחירים ברשתות השיווק.
נכון לעכשיו גם שלל המבצעים לא מצליחים לשנות ממש את הרגלי הקנייה של רוב הישראלים, אבל אם אתם מחפשים עוד דרך לחסוך בקופה ולקבל שירות באווירה קצת יותר רגועה, כדאי שתשקלו לשנות את מועד הביקור השבועי שלכם בסופר.