תשכחו מתורים בקופות, מזומן או פנקסי צ'קים - הכל הולך להשתנות בקרוב. היועץ השיווקי המוביל בעולם, פירס ווקס, הגיע לישראל כדי להציג בכנס "סלקום מדיה" את הרגלי הקנייה של העתיד.
אם עד עכשיו נאלצנו לכתת רגליים בקניון או בסופרמרקט כדי לבדוק אלו מוצרים קיימים ולהשוות מחירים, הכל הולך להשתנות. כל המידע יהיה זמין בכף ידנו, בטלפונים הסלולאריים המתקדמים או במחשבים הניידים.
"הטכנולוגיה פשוטה, אתה הולך בחנות ושוקל האם לקנות מוצר. אתה פשוט מצלם אותו ואפליקציה מיוחדת מזהה אותו בקלות", מסביר ווקס. "השלב הבא הוא אפליקציה שמספקת את כל המידע על המוצר. החל מהרכיבים שלו והערך הקלורי ועד למחיריו במקומות אחרים שנמצאים באינטרנט או בקרבת מקום", הוא מוסיף.
לקנות מהשכן - בשנייה
האיש שמלמד את נוקיה, אפל, קוקה קולה וב.מ.וו על הרגלי הצריכה של המחר טוען שזו רק ההתחלה. "נניח שאני רוצה לקנות לאשתי מתנה והטעם שלי בבגדים הוא לא מהטובים", אומר ווקס. "אני מצלם את הבגד וקבוצה של אנשים מגיבים על הפוסט וממליצים לי האם אכן לקנות", הוא מסביר את הפיתרון.
"אפשרות מעניינת נוספת היא לקנות ישירות מהחבר או השכן", מסביר ווקס איך נהפוך כולנו לחלונות ראווה מהלכים. "אני מצלם את המוצר שאני רוצה לקנות ואו שאני מוצא אותו בחנו או שאני משלם לשכן שלי דרך הסלולארי כדי שייתן לי אותו", הוא מוסיף.
מהירות ונגישות הן מילות המפתח החשות, והטכנולוגיה החדשה עתידות לחסוך לנו לא מעט כסף. עם זאת, הישראלים לא הולכים לוותר בקלות על הסיבוב בקניון.