בעקבות רשת קופיקס, הודיעה היום (ג') רשת הקפה הגדולה בארץ, ארומה ישראל, על הוזלה במחירי הקפה. ארומה תוזיל את מחיר הקפוצ'ינו מ-11 שקלים ל-8 שקלים - הוזלה של 27%.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
ארומה ישראל הייתה היחידה עד כה שאמרה כי אינה מתעלמת מהגל שעוררה פתיחת קופיקס, והיא בוחנת את צעדיה. כעת הגיעה ההחלטה, שעשויה לגרור גם את יתר רשתות הקפה בעקבותיה.
"יש תחרות חדשה", אמר יריב שפע, בעל השליטה ברשת. "קופיקס בנה קונספט של 'רזה ואכזר'. כמו שידענו להתמודד בעבר עם סטארבקס ועם ההתפתחו של קפה גרג, קפה קפה וקפה ג'ו, ולאחר מכן לכניסה האגרסיבית של מנטה ו-yellow לקפה, נדע גם עכשיו להתמודד".
ארומה: "תמיד השתדלנו להיות תחרותיים"
שפע הוסיף כי "תמיד השתדלנו להיות מאוד תחרותיים בתמחור שלנו והיינו הרשת הזולה ביותר. אם תשווי את המחירים של המוצרים לישיבה בבית הקפה, תראי פערים של 20%-40% מהמתחרים במוצרי הקפה. אנחנו לא גובים תשלום על שירות ולכן הפער בפועל גבוה יותר".
עד לאחרונה בארומה נהגו לגבות מחיר נמוך יותר על מוצרים שלא נצרכו בתוך בית הקפה, ומחיר גבוה יותר על מוצרים לישיבה בבית הקפה. לאחרונה בחרה ארומה ישראל לאחד את המחירים והדבר נבע, בין היתר, מהעלאת מחירים בחברה. עליית מחירים זו לא הייתה אחידה וארומה אף הוזילה את אחד ממוצרי הדגל שלה - קפוצ'ינו גדול - ממחיר של 14 שקל ל-13 שקל.