בשבועיים האחרונים אנחנו שומעים על ועוד ועוד חברות טיסה בין-לאמיות שחזרו או שיחזרו בקרוב לטוס לישראל, אחרי יותר משלושה חודשים בהן שלוש החברות הישראליות פעלו כמעט לבד לגמרי בשוק הטיסות, לצד כמה חברות טיסה זרות בודדות.
כך, חברת לופטהנה, הכולל גם את סוויס אייר ואוסטריאן אייירליינס חזרו לא מזמן לארץ, חברת אייר פראנס הודיעה על חזרתה בקרוב, וגם חברות כמו בלו בירד היוונית וטוס הקפריסאית חוזרות לארץ הקודש ובכך מתגברות את לוח הטיסות שהיה כאן בתקופה האחרונה.
יחד עם כל אלה, בשבוע שעבר שתי חברות תעופה נוספות: וויז אייר וריינאייר, הודיעו על חזרתן לארץ, כרגע במתכונת מצומצמת לעומת מה שהיה לפני המלחמה, אך חזרתן היא המשמעותית מכולן בגלל שהיא צפויה להוריד באופן ניכר את רף המחירים.
"אין ספק שהחזרה של וויז וריינאייר לישראל הן החזרות המשמעותיות ביותר עד כה של חברות תעופה זרות", אומר יניב לניס, מייסד טיסות סודיות. "חזרתן של חברות תעופה אחרות כמו לופטהנזה, לוט וכו' מבורכת - אך וויז וריינאייר משמעותיות לצרכן הישראלי הרבה יותר. וויז לדוגמה מפעילה עשרות טיסות ביום לתל אביב במחירים נמוכים, ועד המלחמה היא הייתה למעשה החברה השנייה הכי פעילה בנתב"ג אחרי אל על. אנו מקווים שחזרתן תגרום לחברות הלואוקוסט הנוספות, ביניהן איזיג'ט, לחזור גם לטוס לכאן לפני חופשת הפסח - דבר שיוריד את המחירים בצורה משמעותית לקראת עונת התיירות באביב ובקיץ".
כדי להבין את ההבדל במחירי הטיסות, נעזרנו באתר טיסות סודיות והשווינו את המחירים ליעדים אליה וויז אייר הודיעה שתחזור החל מתחילת מרץ. כך למשל, חברת הלואו קוסט הודיעה שתפעיל בהתחלה טיסות ללונדון החל מ-84 דולרים במרץ-אפריל, לעומת מחיר של 459 דולרים עם אל על שהייתה היחידה שהפעילה טיסות לקו עד עכשיו. גם בקיץ המחירים לבירת אנגליה צונחים, כאשר וויז תציע טיסות במחיר שמתחילים ב-179 דולרים, לעומת 439 דולרים עם אל על. *בהשוואה זו חשוב לקחת בחשבון את העובדה שבאל על מקבלים אוכל בטיסה, ביטחון וניתן לעלות עם תיק וטרולי, מה שלא ניתן לעשות בוויז (רק בתוספת תשלום).
בוויז יציעו גם טיסה לבודפשט שתעלה החל מ-66 דולרים במרץ-אפריל ו-148 דולרים בקיץ. לעומת זאת, עם החברות הישראליות הטיסות יעלו 218 דולרים במרץ-אפריל ו-298 דולרים בקיץ. טיסות לרומא יעלו החל מ-55 דולרים במרץ-אפריל ו-124 דולרים בקיץ, לעומת כ-273 דולרים בשני הזמנים עם החברות הישראליות.
המחירים הנמוכים יהיו בהתחלה גם בשלושה יעדים נוספים: סופיה, בוקרשט וקרקוב. ככל שהזמן יעבור וויז תפתח את השוק לעוד יעדים, ריינאייר תצטרף אליה, בהמשך גם וויז אייר, חברות התעופה האמריקאיות יגבירו תחרות לצפון אמריקה ועוד. כל אלה צפויים להחזיר מחדש את התחרות ולהשפיע על הכיס שלנו.