אין מי שלא צריך לבקש סליחה ביום כיפור, אבל נראה שיש כאלה שצריכים לבקש הרבה סליחות מהרבה מאוד אנשים. במועצה לצרכנות דירגו עבור "גלובס" את החברות שהכעיסו השנה את הצרכנים יותר מכל, ולמרבה הצער, נראה כי במקרים רבים הכלבים נובחים והשיירה עוברת, או במילים אחרות - הצרכנים מתלוננים והמועצה עובדת.
בראש הרשימה עומדת HOT, אך מיד אחריה בזו אחר זו אורנג', פלאפון וסלקום. 3 חברות האינטרנט גם הן מושא יומיומי לתלונות, ולצדן בזק. העשירייה השנייה מגוונת יותר, אבל מעידה גם היא על כשלים בענפים מרכזיים המכבידים על חיי היומיום של הצרכנים בארץ - אם מדובר בשירות לקוי על מוצרי חשמל, אם מדובר בעסקאות תיירות שמסתיימות בעוגמת-נפש, אם מדובר בקניות ברשתות המזון הגדולות ואם במי השתייה שלנו.
הדירוג - ע"פ מספר התלונות במועצה לצרכנות
עם זאת, חשוב לציין מספר הסתייגויות: הדירוג בוצע בהתאם למספר התלונות שהתקבלו במועצה, ביניהן פניות צרכנים לייעוץ (לדוגמה, בקשת מידע על זכות הביטול, כיצד לבטל, מה גובה דמי הביטול וכו').
בדירוג נכללו גם תלונות שטרם נבדקו או טרם טופלו, כך שהוא אינו מבטא את שיעור התלונות המוצדקות. עם זאת, מהניסיון המצטבר במועצה עולה כי במקרים רבים על כל תלונת צרכן יש תלונות של צרכנים נוספים שטרם מצאו את הדרך לפנות לעזרת המועצה, או שהעדיפו למצוא פתרון לתלונתם בדרך אחרת - ולמשל לפנות לבית המשפט.
בהתאם, ריבוי תלונות מצביע לכאורה על מספר של לקוחות שאינם מרוצים במידה כלשהי מהעוסק, ממוצריו או מהשירותים שהוא מספק או על פגיעה בצרכן.
רשימת 20 החברות הכי מרגיזות במשק:
1. "הוט".
2. פרטנר
3. פלאפון
4. סלקום
5. נטוויז'ן 013
6. yes
7. "סמייל" 012
8. קריסטל
9. בזק
10. בזק בינלאומי
11. יוניסל
12. מעריב מנויים
13. אלקטרה
14. ברימאג
15. אריאל בונוס
16. ריבוע כחול
17. שופרסל
18. מחסני חשמל
19. איסתא
20. תמי 4