המחאה נגד "שטראוס" מתרחבת: ארגוני צרכנים מאחדים כוחות במאבק נגד החברה ודורשים כי תוזיל את מוצריה. לטענתם, העובדה שמחירי השוקולד בישראל גבוהים בעשרות אחוזים ממחירי השוקולד במדינות מערביות מעידה על היעדר תחרות בקטגוריית טבלאות השוקולד הנשלטת על-ידי החברה. במקביל, עלה מספר ה"לייקים" בדף החרם נגד שטראוס בפייסבוק, תחת הכותרת "שטראוס - עלית לנו ביוקר", ל-20 אלף.
במכתב שהפנו ארגון אמון הציבור, הסתדרות הגמלאים ותנועת "ישראל יקרה לנו" למנכ"ל שטראוס ישראל ציון בלס, נטען כי חלה על החברה החובה לתת מענה לצרכנים בישראל - ושאלו "ישלמו מחירים הגיוניים עבור מוצרים בסיסיים".
הפנייה המחודשת לקבוצת שטראוס נסמכת על בדיקה שערך ארגון אמון הציבור ובמסגרתה הוא השווה את מחירי שוקולד פרה של שטראוס למחירי שוקולדים ממותגים אחרים בעולם. בבדיקה נמצא כי מחיר השוקולד בישראל גבוה פי 2 ממחיר השוקולד בארצות הברית וכי בהשוואה למדינות אחרות - הפערים המגיעים לעשרות אחוזים.
"ממסמסת כל טענה"
"הפערים שנמצאו, אחר התאמה לכוח הקנייה של המטבעות השונים, מגיעים ליותר מ- 150% כשהפער המינימלי הוא 13.7% בבריטניה", נכתב לבלס. "קיים חשש לקיומם של כשלי תחרות המאפשרים לחברה גביית מחיר לא תחרותי מבלי לחשוש לאובדן נתח שוק מהותי. חשש זה מטריד במיוחד על רקע היות החברה מונופול מוכרז בקטגוריה ויכולתה להפעיל כוח שוק למניעת תחרות".
על התנהלותה של שטראוס מפרוץ החרם הם כותבים: "שטראוס-עלית מנסה למסמס כל טענה נגדה במקום לנסות להתמודד עם הדברים ולהביא לשינוי אמיתי. מטרתנו להביא לרמת המחירים של מוצרי צריכה בישראל התואמת את המקובל במדינות בעלות מבנה שוק תחרותי".
משטראוס נמסר בתגובה: קיבלנו את הדוח בסוף השבוע ואנו לומדים את תוכנו. מעיון ראשוני במחקר עולים אי דיוקים רבים ונראה שממצאיו מבוססים על נתונים חלקיים בלבד שאינם משקפים את התמונה הכוללת. החברה תעביר התייחסותה לממצאי הדוח בימים הקרובים.