מרבית הישראלים קונים לכבוד חג הפסח מתנה מתחום הקולינריה, כך עולה מבדיקה של חברת BUYME. מחיר המתנה הממוצעת עומד על 366 שקלים - ומי שמשקיע את הסכום הגבוה ביותר הם בני 45 עד 54. בקרב המגזר העסקי, עולה כי חברות הסטארט-אפ מעניקות לעובדיהן מתנות בשווי ממוצע של 666 שקלים.
כרבע מהישראלים קונים מתנה מתחום הקולינריה וכחמישית קונים מתנה מתחום האופנה, הקטגוריה הבאה היא עיצוב הבית, אקסטרים ו-wellness, מופעים והצגות וגם סדנאות.
חברות היי-טק הגדולות מעניקות מתנות בשווי ממוצע של 549 שקלים. בדומה לחג הפסח הקודם, הסקטור המוביל הוא משרדי ראיית החשבון ועריכת הדין במשותף, עם שווי מתנה ממוצע העומד על 650 שקלים. שיאנית המתנות היא חברה בתחום הנדל"ן שהעניקה לעובדיה מתנות בשווי 1,200 שקלים.
49% מהחברות במגזר העסקי בחרו בכרטיס BUYME המאפשר לעובד לבחור בעצמו את המתנה, 32% בחרו במותגי אופנה, 10% העניקו מתנות מתחום הקולינריה, 5% בחרו דווקא להעניק מוצרים לבית, 2% ספא ומלונות ו-1% בחרו בבריאות ו-wellness.
בחלוקה לערים, הרצליה היא העיר המובילה ברכישות מתנות לחג במחיר ממוצע של 386 שקלים. אחריה תל אביב ואז חיפה עם מחיר ממוצע בגובה 361 שקלים למתנה, אשקלון, אילת, ירושלים, באר שבע ועכו.