שנה אחרי רפורמת התשלומים בתחבורה ציבורית ניתן לומר שהציבור הישראלי רק חיכה לאפשרות לשלם בנייד: מעל למיליון חשבונות נפתחו באפליקציות התשלומים השונות לתחבורה ציבורית ב-12 החודשים האחרונים, וקצב החדירה של שיטת התשלום החדשה מעל הציפיות וגבוה אף מקצב חדירתם של הארנקים הדיגיטליים המדוברים כל כך.
25% מהמתקפים עשו זאת בחיבור לחשבון הפנגו שלהם, קרי נוסעי רכב פרטי שפתחו חשבון תשלום בתחבורה הציבורית, נתון שעשוי להוות חיזוק לכך שאפליקציות התשלום מורידות חסמים ומסייעות לבעלי רכבים פרטיים לעבור להתנייד גם בתחבורה הציבורית. עוד עולה מהנתונים כי 80% מהתיקופים בוצעו עבור נסיעות עירוניות (עד 15 ק"מ), 91.5% מהנסיעות התבצעו באוטובוסים ו-8.5% ברכבת ישראל.
קצב החדירה של שיטת התשלום החדשה עלתה על הציפיות. בהתאם לקצב הצמיחה צופים במוביט-פנגו כי בעוד כשנה מהיום כ-15% מהתשלומים בתחבורה הציבורית בישראל יבוצעו באמצעות אפליקציות התשלום. לשם השוואה, קצב העסקאות בארנקים הדיגיטליים עומד כיום על כ 1%, זאת לאחר כניסת אפל פיי לשוק במאי 2021.
אייל זיו, מנהל הפעילות Moovit-Pango: "בהינתן שמדובר בטכנולוגיה חדשה לגמרי ובשנה מורכבת מבחינת התחבורה הציבורית עקב נגיף הקורונה, לאחר שנת פעילות ראשונה ניתן לומר כי קצב החדירה והשימוש של אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית משביע רצון ואף למעלה מכך. הציבור מתרגל באופן מואץ לשיטת התשלום הנוחה והמשתלמת הזו, שמייתרת את הצורך להחזיק ולהטעין את כרטיס הרב-קו, ובמקרים רבים אף מייצרת חיסכון משמעותי בהוצאות הנסיעה".
עופר סיני, שותף מייסד בחברת הופאון המפעילה את אפליקציית רב-פס, שמשרתת מעל למיליון ישראלים מדי חודש בתיקוף מהנייד, בטעינת כרטיסי רב-קו ובתשלום על אמצעי תחבורה שיתופית (באבל-דן וקורקינטים שיתופיים) - מדווח כי בחלוף שנה מתחילת הרפורמה, למעלה מחצי מיליון ישראלים כבר נהנו ממנה ונכנסו למנוע השוואת התעריפים של רב-פס כדי לבחון את אמצעי התשלום המשתלם מבחינתם. שכן קיימים הבדלי מחיר משמעותיים בין התיקוף עם האפליקציה לבין התיקוף עם כרטיס הרב-קו.