בעשורים האחרונים נעלי הספורט, ובשמן המוכר והנוצץ יותר סניקרס, הפכו לפריט אופנתי שמסמל תרבות, סטייל ומעמד. מוכרי נעליים ובגדים רבים מעידים על תופעה נפוצה שפוגעת בעסקים: לקוחות שמודדים בחנות, מוצאים את הזוג המתאים - ופשוט לא קונים. במקום זאת, הם מעדיפים לקנות באינטרנט או בשלל אפליקציות שמיועדת בדיוק למטרה זו.
אבל, הדבר עלול להסתיים בכאב לב כשאתר קניות שמבטיח נעל מקורית שולח חיקוי. זו המציאות לכאורה, ולכך נלוות תלונות רבות, באתר הנעליים הפופולרי "מאיירס" (Mayer’s). אמש (חמישי) שודר ספיישל חגיגי של "כלבוטק", ותחקיר תוכנית התחקירים ששינתה את פני הצרכנות בישראל חשפה את האתר שמבטיח מותגים מקוריים, אך הבדיקות מעידות אחרת.
>> ספיישל "כלבוטק" זמין כעת גם ב+12
ב"מאיירס" לא מותירים מקום לספק, ובאתר נקבע כי מדובר באתר הגדול בישראל למותגים מקוריים. מודגש שם שוב ושוב כי הסחורה מקורית, אין זיופים. מערכת התוכנית בדקה טענה זו ורכשה חמישה זוגות של מותגים נחשבים בהם: נייקי, ניו באלאנס ואדידס במחיר של מאות שקלים לזוג בודד.
בדיקה, אפילו בסיסית, בידי מומחים ומוכרים מנוסים, הספיקה בעבורם כדי לטעו שהנעליים שהגיעו שונות מהמקוריות. "זה לא אמור להתקפל בצורה הזו", אמר על הסוליה שמתקפלת בקלות אביב טל, אספן נעליים שמתמחה בבדיקת מקוריות. לאחרים הספיק מבט על הקופסה או על הנעל כדי לקבוע באופן חד משמעי כי לא מדובר בנעל מקורית.
"קיבלנו עשרות תלונות כנגד האתר הזה. צרכנים קיבלו מוצר שנחשד ככזה שמזויף. המידה לא אותה מידה, סוליה מאיכות נמוכה, פתקים שנקרעים. אנחנו ממליצים לא למהר לקנות ולבצע תשלום. צריך לעשות בדיקה ברשתות החברתיות, לקרוא ביקורות", הזהיר עו"ד ליאור ניסים מהמועצה הישראלית לצרכנות. "חיפוש מהיר יראה שכנגד האתר הזה צרכנים מלינים באופן פומבי שמדובר באתר שמוכר מוצרים מזויפים".
מאחורי המותג עומד אדם בשם מאיר בן דהן, ולא היה פשוט לאתר אותו. בסופו של דבר הוא נמצא בתל אביב, אך גם כשהראו לו את הנעליים המזויפות הוא סירב בתוקף להודות כי מוכר זיופים. לכל אורך הזמן חזר על כך שכל נעל שמכר מקורית היא.