הפיקוח על הבנקים הטיל עיצומים כספיים בסך מיליון וחצי שקלים על חברת לאומי קארד ו-750 אלף שקל על בנק דיסקונט בשל פרסום סרטונים שיווקיים המעודדים נטילת הלוואות, ללא צירוף אזהרה כנדרש.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
העונשים ניתנו בעקבות הפרה של הוראות התיקון לחוק הבנקאות שאושר ב-2017 ומחייב תאגידים בנקאיים לצרף למודעות הפרסומת ולדרכי השיווק השונות המעודדות נטילת הלוואה על ידי הלקוח, אזהרה בנוסח זה: "אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל". הוראה דומה הוחלה גם על נותני אשראי חוץ-בנקאיים.
במסגרת בדיקת אכיפה של חוק הבנקאות, שהתבצעה בכל הבנקים וחברות כרטיסי האשראי ונועדה לבחון האם הם פועלים בהתאם לתיקון, מצא הפיקוח על הבנקים שבנק דיסקונט וחברת לאומי קארד לא עמדו בהוראת החוק.
בהתאם לחוק, סכום העיצום הכספי המקסימלי שניתן להטיל בגין הפרה מסוג זה הינו 750 אלף שקל. בבנק דיסקונט הסכום מתייחס להפרה אחת, בגין פרסומת אחת, ובחברת לאומי קארד - בשתי הפרות בגין שתי פרסומות.
על אף שנמצאו הפרות, הפיקוח התרשם ששני הגופים נקטו פעולות לתיקון הליקויים שעלו מבדיקת האכיפה ולמניעת הישנותם, והשקיעו משאבים לצורך הטמעת התיקון לחוק.
מלאומי קארד נמסר: "מדובר בשני סרטוני יוטיוב בהם לא הופיעה האזהרה בתוך הסרטון עצמו אך הוצגה באופן ברור בקישור ההמשך. אנחנו מקפידים מאוד על כללי הפרסום הנדרשים ופעלנו לביצוע התיקונים באופן מיידי".