לאחר התחקיר בחדשות: הרשות להגנת הצרכן הטילה קנס של 5 מיליון ו-200 אלף שקלים נגד חברת "פמילי דיל" על שורה של עבירות. בין היתר, ברשות טענו שהחברה הבטיחו ללקוחות מתנות ואז חייבו אותם עליהם באלפי שקלים.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
בהודעה מטעם הראשות להגנת הצרכן נמסר כי הטלת העיצום הינה חלק מהמאבק הכולל שמנהלת הרשות כנגד חברות הטלמרקטינג המטעות בעיקר את האוכלוסיות מוחלשות ובניהם הקשישים.
לפני כחודש שודר במהדורה המרכזית התחקיר על חברת "פמילי דיל" שעוסקת בטלמרקטינג, ומוכרת מוצרים מרחוק. בתחקיר הושמעו שיחות האיומים של מנכ"לית החברה לאותם קשישים שמבינים שעקצו אותם ורוצים לבטל את החיוב או כאלה שכבר ביצעו סירוב אצל חברת האשראי - ומאיימת עליהם בתביעה.
"הרשות ממשיכה להילחם בתופעה בה עוסקים עושים שימוש בפרקטיקות שונות כנגד אוכלוסיות מוחלשות- פגיעות ובניהם קשישים מוגבלים ועולים חדשים, שמטרתם ביצוע עסקאות תוך שימוש בהטעיות והפעלת השפעה בלתי הוגנת על הצרכנים", מסרה ענת בן עזרא דוקן, סמנכ"ל אסדרה ומנהל ומ"מ ראש אגף חקירות ומודיעין. "הטלת העיצום הינו צעד נוסף במלחמה של הרשות בתופעה זו. הרשות פועלת במגוון דרכים ובכלל זה ענישה ביד קשה וחקיקת חוקים שיגבילו את יכולת הפעולה של החברות הללו".