הקיץ אמנם מסתיים, ואיתו גם עונת החופשות והטיולים, אך להחלטות שאמורות להקל על הצרכן אין זמן רע: שר התיירות יריב לוין החליט לקדם תקנות שיאסרו על בתי מלון בארץ לפרסם את המחיר לחדר עבור אדם בודד כל עוד מדובר בחדר בתפוסה זוגית, זאת - על מנת למנוע מצב שבו הציבור חושב שהוא משלם סכום מסוים שהופיע במודעת הפרסום, וברגע מתן האשראי נדרש לשלם כפול.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
ההחלטה התקבלה על רקע הפרסומים הרבים עבור חדרים בבתי המלון בארץ לפיהם המחיר שמוצג לצרכן הוא עבור אדם בודד בחדר, למרות שמדובר בתפוסה זוגית. פעמים רבות מדובר בהטעיית הצרכן שמתעניין במחיר הנמוך שמוצג מולו, ולא מבחין ב"אותיות הקטנות" שמעל הפרסום.
בעבר כבר הוגשה תביעה ייצוגית בנושא וארגוני צרכנות התלוננו על הטעיה אפשרית של הציבור. יצוין כי במרבית המקומות בעולם המחיר שמוצג לצרכנים הוא המחיר שעליו הוא נדרש לשלם בסופו של דבר, בניגוד למה שקורה בארץ.
שר התיירות יריב לוין התייחס לקידום התקנות ואמר כי "המצב שבו מפרסמים מחיר לאדם לחדר ולא את המחיר לחדר בין אם הוא בתפוסה זוגית או יחידה הוא מצב שלא קיים באף מקום בעולם. זו הטעיה בוטה של הצרכנים. התקנות שאני מקדם יובילו לכך שניתן יהיה לציין אך ורק את המחיר הסופי של העסקה לחדר כולו. באופן הזה מלונות לא יוכלו לפרסם מחיר נמוך בהתחלה ואחר כך יכפילו את המחיר בעת ביצוע העסקה".