מכה נוספת לאובר בישראל: שר התחבורה ישראל כ"ץ חתם היום (שני) על תקנות שמאפשרת נסיעה שיתופית ברכב הפרטי אך ורק שלא למטרות רווח - דבר שהופך גם את אפשרות ה"קארפול" באפליקציה, אותה תכננה להשיק בישראל לאחר נאסר עליה להפעיל נסיעות מוזלות, ללא כדאי עבורה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
לפי התקנות החדשות עליהן חתם השר, יוכלו בעלי רכב פרטי שיעמדו בתנאים שקבע המשרד לבצע נסיעות שיתופיות שלא למטרת רכב. הסכום המירבי שניתן יהיה לגבות יעמוד של שני שקלים לקילומטר, כשההוצאות הישירות יחולקו שווה בשווה בין כל נוסעי הרכב. בנוסף, בעל הרכב יוכל להסיע נוסעים רק בתיאום מראש, ללא איסוף נוסעים מזדמנים. השר התגאה כי התקנה צפויה להגדיל את מספר הנוסעים בכל רכב פרטי ולהפחית את מספר כלי הרכב בכבישים.
בחודש האחרון הוציא בית המשפט, בהסכמת החברה, צו מניעה קבוע האוסר על שירות הנסיעות המוזלות - אובר "דיי" ו"נייט" - במתכונת הנוכחית. עם זאת, לחברה הותר להמשיך להפעיל את שירות המוניות הרגיל שלה. השופט הסביר כי המהלך נקבע בשל בעיות ביטוח: "כל עוד אין כיסוי ביטוחי לנסיעות הללו, אני לא רואה היתכנות לנסיעות הללו", נימק.
באמצע חודש ינואר צפוי להיפתח המשפט של משרד התחבורה כנגד אובר, בדרישה להטיל קנס על פעילות עבריינית וגם להפסיק לאלתר את פעילות החברה בישראל.