מאז הונהגה רפורמת הסלולר חלה ירידת מחירים ניכרת בכל הענף. אך מסתבר שחברות הסלולר מצאו דרך חדשה לגבות מאיתנו כספים. חברות הסלולר אמנם מפרסמות ומציעות לנו מבצעים חדשים כל הזמן, אך הן נוהגות להסתיר שלאחר פרק זמן מסוים הן נוהגות להקפיץ את המחירים, לעיתים ללא התראה. כאשר מגלים הלקוחות את העלאת המחיר ומתקשרים לחברה כדי להחליף לחבילה זולה יותר, מסתבר שהלקוחות נדרשים לשלם דמי מעבר, או בעצם - קנס.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
דמי המעבר הם למעשה תשלום חד פעמי של עשרות שקלים, מחיר המשתנה בין חברה לחברה. התשלום הזה נדרש על מנת להחליף חבילה, ולקוח שמסרב לשלם את הסכום, ייאלץ למעשה להישאר בחבילה היקרה יותר. וכך, נדרשים הלקוחות לבחור בין שתי האפשרויות - של הוצאה מפתיעה, שכלל לא נערכו אליה.
"דמי מעבר זה דבר שנמצא היום בכל החברות", סיפרו הנציגות הטלפוניות בחברות השונות. "זה משהו שכל חברות התקשורת סיכמו ביניהן", סיפרה נציגת חברת פרטנר.
מחברת פרטנר נמסר בתגובה: "אנו שמחים להציע ללקוחותינו חבילות סלולר אטרקטיביות עם ערך מוסף ולאפשר מעבר בין תוכניות בעלות נמוכה, בחלק מהתוכניות המעבר הוא בחינם".
חברת סלקום וחברת פלאפון בחרו שלא להגיב.