ועדת הכלכלה של הכנסת החלה בהכנות לקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק למניעת מבצעים פיקטיביים, שפורסמה לראשונה בחדשות 2. מטרת החוק היא מניעת שימוש במילים "מבצע" או "SALE" לעיתים תכופות גם שלא ברור אם הצרכן אכן מקבל הטבה או הוזלה במחיר המוצר. "הצעת החוק תעבור ונוודא שמבצע הוא באמת כזה ולא 'פייק מבצע'", אמר יו"ר הוועדה איתן כבל.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
במרכז ההצעה, שאותה יזמו שר הכלכלה אלי כהן והרשות להגנת הצרכן, עומד הרעיון שבעל עסק לא יוכל לצאת למבצע לפני שמכר את המוצר במחיר מלא במשך 30 ימים והמבצע עצמו יימשך 45 ימים.
מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן אמר כי הצעת החוק נולדה לאחר שהרשות איתרה בעיה של ריבוי מבצעים פיקטיביים, שלא מגלמים הנחה או מגלמים הנחה פחותה ממה שמבטיחים: "צרכנים רואים שלטים וחושבים ששווה לקנות".
נציגים של רשתות המזון, האופנה, ענף התיירות ועוד התנגדו להצעה בטענה שהיא תקשה על הצעת מבצעים בעתיד. "זאת מעורבות בוטה בניהול עסקים שנדרשים להיות דינמיים ולהגיב מהר", אמרו נציגי איגוד לשכות המסחר, קרן חן סופר ונמרוד הגלילי. יו"ר הוועדה כבל התייחס לטענות ואמר שבמהלך הדיון הוועדה תנסה לתת מענה לטענות: "זה לא משא ומתן להחרגות - החוק מספיק חשוב שנשתדל להעבירו כמה שיותר מהר".