חברת אובר היא מהמצליחות בעולם, פועלת במאות ערים, מסיעה מיליוני נוסעים בתעריף נמוך מהמוניות הרגילות. אבל לישראל, אובר לא מצליחה לפרוץ. משרד התחבורה פועל באגרסיביות נגד אובר שלטענתו עוברת על החוק.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
אבל אובר בשלה, עד שאין הכרעה מבית המשפט, ממשיכה להפעיל את השירות. בימים האחרונים, מתברר, החלה אובר בהכשרות לנהגים פוטנציאליים לקראת הרחבת הפעילות שלה בארץ.
תחקירן שהגיע בימים האחרונים לאחת ההכשרות, סיפק הצצה מסקרנת לדרך שבה החברה מנסה למשוך אליה את מי שמחפשים להרוויח כסף מהצד. מחוץ למשרדים נהגי המוניות בהפגנה סוערת.
במשך כארבעים דקות הנציגה של אובר ניסתה להסביר מדוע כדאי לתחקירן להצטרף לחברה וכבר מהרגע הראשון ברור שיש בהתנהלות שטח אפור לחלוטין. ההדרכה מתקיימת במבנה צדדי ולא במשרדים של אובר - מחשש מהפגנות נהגי המוניות.
בחו"ל השירות פשוט - כל בעל רכב יכול להסיע אנשים תמורת תשלום ולשלם עמלה לחברה. בארץ החוק לא מאפשר את זה, ולכן מצאו באובר פתרון שלטענתם עוקף את החקיקה הקיימת: הם מגדירים את השירות ככזה שפועל לא למטרת רווח, אלא למטרת החזר אחזקת רכב. כלומר, בפועל, הנהג לא אמור להרוויח. אבל בתדרוך באובר, התנאים נשמעים על פניו מצוינים למי שמחפש השלמת הכנסה.
אלא שאז מתחילות להתברר הנקודות הבעייתיות שנציגת אובר לא מדגישה מיוזמתה. כיום, משרד התחבורה מצוי בהליכים נגד אובר על הפעלת השירותים הללו בדיוק. הוא תבע גם נהגים שעבדו דרך השירות. גורמים במשרד אומרים שימשיכו לנקוט בהליכים משפטיים גם נגד נהגים וגם נגד נוסעים שישתמשו באובר.
שמונה שנים לאחר שנוסדה, אובר פעילה כיום ביותר מ-600 ערים בעולם וחוסכת למיליוני נוסעים כסף רב. גם בארץ אין סיבה שהשירות לא יפעל בסופו של דבר, אבל כל עוד הוא עדיין לא מאושר כדאי לפחות לפרט באופן הוגן וישר את הסכנות לנהגים שמצטרפים לשירות ולנוסעים שמשתמשים בו.