רחל חיים היא ניצולת שואה בת 77 המתגוררת בנהריה. על פי החשד היא נפלה לכאורה קורבן לחברות שמוכרות מוצרים דרך הטלפון והגיעה לחוב של לא פחות ממיליון שקלים: "אני לא יכולה לישון. לא יכולה לאכול. הצרות האלה כל הזמן בראש שלי".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
במשך חודשים ארוכים חויבה חיים על כלי בית וכריות שלטענתה מעולם לא התכוונה לרכוש. על פי החשד, נציגים של אותן חברות שכנעו אותה לרכוש את המוצרים דרך הטלפון, ועם הקנייה - הגיע חיוב ממספר רב של חברות. כך לדוגמא, בחודש מאי לבדו חיים חויבה ביותר מ-80 אלף שקל.
חיים מספרת שאפילו לקחה הלוואה כדי לשלם את החוב, אך אפילו זה לא הועיל והחובות רק המשיכו להצטבר. "לקחתי הלוואה, חיסלתי את הסכומים בתקווה שאני אגמור איתם. אבל זה היה בלתי אפשרי. הצליחו למוטט אותי".
בני משפחתה פנו לעורך דין ולאחר מכן חברות האשראי חסמו את כרטיסי האשראי שלה ותלונה הוגשה במשטרה במחלקת הונאה.
ח"כ איציק שמולי מהמחנה הציוני אמר בתגובה לכתבה: "אנחנו נלך למלחמת חורמה מול אותן החברות שפשוט באופן לא חוקי גם משיגות במרמה את פרטי הקשר של הקשישים וגם מטרידות אותם ומפעילות עליהם שלל מניפולציות שמפילות אותן בפח. רק במושב האחרון הובלתי חקיקה שמאפשרת לקשישים את הארכת מועד הביטול של העסקה מ-14 יום לארבעה חודשים, כך שהם יוכלו לבטל עסקה מרגע שיבינו שנפלו בפח להונאה. השלב הבא יהיה פשוט להכריז מלחמה על אותן חברות שהצטברו כנגדן תלונות רבות ולהקפיא את פעילותן".
מחברת "ביג סייל" נמסר בתגובה: "רחל חיים מעולם לא פנתה לשירות הלקוחות על מנת לבטל עסקה ומעולם אף נציג מחברתנו לא איים ולא אילץ אותה לרכוש מוצרים. כל המוצרים שהזמינה הגיעו אליה והפניות שלה היו בנוגע להחלפת מוצרים".
מחברת "הום סייל" נמסר בתגובה כי "חברת 'הום סייל' מעולם לא קיבלה תלונה מרחל חיים. כל הליכי המכירה בוצעו בהתאם לחוק: רחל חיים רכשה באמצעות החברה מוצרים שונים בשלושה כרטיסי אשראי. בכל הליכי המכירה היה ניכר כי גברת חיים ביצעה את הרכישות מרצונה החופשי בלבד".