מתי הכי עמוס במוקדים ובסניפים השונים במגוון שירותים חשובים לציבור? במסגרת פרויקט מיוחד של חדשות 2 Online, ריכזנו את ימי ושעות הפעילות העמוסים ביותר בגופים רבים ומרכזים המשרתים את הציבור בישראל מדי יום. באיזו שעה כדאי להימנע מלהרים טלפון למוקד השירות של החברה הסלולרית, הכבלים או הלוויין? באיזה יום כדאי לחשוב פעמיים אם ללכת לדואר? ומתי משתרך התור הכי ארוך במשרד הפנים ובסופרמרקט? המדריך המלא לצרכן - חלק ראשון בסדרה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
אין כמעט אזרח בישראל שאין לו לפחות מכשיר סלולרי אחד. מוקדי השירות של חברות הסלולר הגדולות - סלקום, אורנג' ופלאפון, הם מהעמוסים ביותר שיש בישראל. אז מתי בדיוק כדי להימנע מלצלצל למוקדנים ולהמתין זמן רב מעבר לקו?
בחברת "אורנג'", יום ראשון בין השעות 08:00 ל-11:00 בבוקר הוא הזמן העמוס ביותר בפונים. לאחר מכן חלה ירידה בכמות הלקוחות הממתינים, ובין 16:00 ל-18:00 חלה עלייה נוספת במספר הפונים - בדומה לזו שבשעות הבוקר. הזמן שנחשב הכי רגוע הוא מדי יום, בין השעות 12:00 ל-15:00 - כך שכדאי שתמתינו עם הפנייה לשעות הצהריים. בחברה גם מציעים שירות חדש שאמור לחסוך את זמן ההמתנה - זאת על ידי שליחת סמס לנציג השירות למספר 540. הנציג אמור לחזור אליכם תוך זמן קצר מרגע השליחה.
גם בחברת "פלאפון" העומס הכי גדול על מוקדי השירות הוא בימי ראשון בין השעות 08:00 ל-09:00 בבוקר. אם תרצו ליצור קשר עם מוקד השירות של החברה ולהמתין - אבל פחות - תוכלו לצלצל בכל יום חול בין השעות 13:00 ל-16:00, אז חלה ירידה בכמות הלקוחות על הקו.
בחברה מציעים ללקוחות לקבל את מרבית השירותים דרך האתר או האפליקציה - כולל זימון תור למרכז השירות. דרכם אפשר לקיים גם צ'אט לייב עם נציג.
גם בחברת בזק רוב העומסים מורגשים ביום ראשון בסביבות השעה 09:00 בבוקר. בימי חמישי באזור השעה 14:00 בצהריים, העומס על מוקדי השירות לא גדול במיוחד.
בחברת "סלקום" סירבו להעביר נתונים אודות שעות העומס בפעילות מוקדי השירות.
בדומה לחברות הסלולר, גם מוקדי חברות האשראי עמוסים בשאלות של לקוחות. במוקד השירות של "ויזה כאל", הזמן שנחשב לעמוס מכולם הוא יום שני בין 10:00 ל-11:00, וגם בשעות אחר הצהריים בין 16:00 ל-18:00. אם אתם כבר מצלצלים למוקד, עדיף לעשות זאת בימי שלישי שנחשבים לפחות עמוסים, או ממש בשעה בה נפתח המוקד הטלפוני (08:00 בבוקר). בחברה ממליצים להשתמש בשירותים האוטומטיים המתקדמים, שיחסכו לכם זמן המתנה ממושך.
בחברת "ישראכרט", יום ראשון בבוקר הוא העמוס ביותר במוקדי השירות - בדגש על השעות 08:00-10:00, כשהשבוע הראשון מדי חודש הוא העמוס ביותר. ימי רביעי וחמישי בין השעות 11:00 ל-14:00 נחשבים למועדים הנוחים ביותר לפנייה למוקד. בחברה מעמידים לטובת הלקוחות אמצעים דיגיטליים שונים שנועדו לחסוך את זמן ההמתנה, בהם שירות מענה קולי, חזרה ללקוח, אתר החברה והאפליקציה.
לפנות ל"הוט" או "יס"? הכי מטריד דווקא בדרך לעבודה
גם חברות הכבלים והלוויין משופעות בלקוחות רבים - ובהתאם לכך, מוקדי השירות שלהן מוצפים בפניות. אז מתי הכי טוב והכי פחות טוב לנסות ולהמתין לנציג מטעמן?
בחברת "יס", המצב דומה לזה של חברות הסלולר: יום ראשון בין השעות 08:00 ל-09:00, דווקא כשאנשים עושים את דרכם לעבודה, הוא פרק הזמן העמוס ביותר בפניות למוקד השירות של החברה.
בחברת "הוט" העומס הכי גדול בפניות למוקד נרשם בימי ראשון בסביבות השעה 09:00 - ואילו ימי חמישי בסביבות השעה 14:00 הם הזמן הכי נוח לפנות לנציגי השירות של החברה.
מתי התור הכי ארוך לקופה בסופרמרקט?
ישראלים רבים נוהגים להעמיס עגלות בדרך לקופה בסופר - אבל מתי הימים הכי עמוסים ברשתות השיווק, בהם ניתן לאתר הכי הרבה 'מעמיסים'? המשותף לכל רשתות השיווק הוא עלייה בכמות הקונים לקראת סוף השבוע - בימים רביעי, חמישי ושישי.
ברשת "שופרסל" הזמן בו הכי הרבה לקוחות נמצאים בסניפים הוא יום חמישי בין השעות 17:00 ל-20:00. גם למחרת, ביום שישי, עמוס לאורך שעות הבוקר עד לצהריים. לחוויית קנייה רגועה יותר, כדאי אולי שתגיעו לסופר במוצאי שבת - או בימי ראשון ושני בשעות הבוקר.
בסניפי "רמי לוי", חווים עומסים גם כן בימי חמישי - בין השעות 18:00 ל-21:00. הזמן בו הכי נוח ומרווח להגיע לאחד מסניפי רשת הוא ביום ראשון בשעות הבוקר או בין 14:00 ל-16:00 מדי יום.
בסניפי רשת "מגה" ו-"you", שעות השיא הן בין 19:00 ל-20:00 בימי רביעי וחמישי - כשכבר מ-17:00 ניתן להבחין במספר רב של לקוחות. בסניפי "מגה בעיר" הממוקמים בלב הערים, שיא העומס נרשם בימי שישי בשעות הבוקר. ככל שמתקרבים לכניסת השבת - וסניפי הרשתות הגדולות נסגרים, חלים עומסים בסניפי רשת am:pm"" - בעיקר בין השעות 14:00 ל-18:00.
מחדשים רישיון? חבל לחכות בתור
ומה המצב במקומות שמעניקים שירות ממשלתי לציבור? ברחבי הארץ פזורים 33 סניפים של משרד הרישוי - ועומס הפניות רב. מספר מבקשי השירות הגדול ביותר במשרדי הרישוי נרשם בימי ראשון וחמישי בין השעות 09:00 ל-11:30 בבוקר.
במשרד התחבורה מדגישים כי חלק גדול מהפונים למשרדי הרישוי עושים זאת ללא צורך - זאת מכיוון שהם יכולים לקבל את אותם השירותים באמצעות הטלפון או במגוון פלטפורמות שונות המפורטות באתר משרד התחבורה. למשל: ניתן להנפיק או לחדש רישיון רכב בעמדות אוטומטיות של משרד הרישוי ("רשיומט") הפזורות בקניונים ובסניפי "סופר פארם" ברחבי הארץ - ולקבל את הרישיון במקום כמו גם מידע נוסף אודות רכבכם.
34 לשכות רישום האוכלוסין ברחבי הארץ ידועות כעמוסות למדי במהלך השנה - אבל מתי נרשם שם העומס הכבד מכל? בין השעות 08:00 ל-12:00 בימי ראשון ובימי רביעי בין השעות 13:30 עד 17:00.
במשרד הפנים מבקשים מציבור הפונים לבדוק מראש אם עליהם בכלל להגיע ללשכות - ואם את השירות שהם מבקשים ניתן לבצע מרחוק. באמצעות אתר האינטרנט של המשרד ניתן להנפיק תעודות לידה ופטירה, לרשום את שם הנולד, לאתר מען, לקבל תמצית רישום, להנפיק ספח חדש לתעודת הזהות ולברר כניסות ויציאות מן הארץ. המסמך המבוקש יישלח אליכם תוך שני ימי עבודה מיום הגשת הבקשה.
באמצעות עמדת השירות המהיר ניתן להגיש בקשה לדרכון עבור מבקשים מעל גיל 18 ובקשה לשינוי מען. בחלק מלשכות הרשות קיימות עמדות לביצוע מגוון פעולות בשירות עצמי - וניתן לבדוק באתר האינטרנט של המשרד באילו לשכות הן ממוקמות.
עמדות הביטוח הלאומי הכי עמוסות בין השעות 10:00-13:00 בימי ראשון. מעט נחמה ניתן למצוא בהגעה ללשכות בימי חמישי בין 15:00 ל-17:00, חלון הזמן הכי פחות עמוס בעמדות השונות.
תור בבנק? תזמינו מראש באפליקציה
סניפי הבנקים הם כמובן מוקד נוסף לעומסים של לקוחות לאורך כל ימי הפעילות במהלך השבוע. הבנקים המרכזיים בישראל אליהם פנינו לא ציינו בפנינו שעות וימים מסוימים בהם נרשמים בסניפים עומסים, אך ציינו כי הדבר תלוי במועד.
עומסים גדולים יותר נרשמים לאחר כניסת משכורות לחשבונות של הלקוחות או קבלת קצבאות שונות - כך למשל, נמסר כתשובה לשאלתנו מבנק דיסקונט. בבנק הפועלים ציינו כי הביקוש לשירותים השונים בסניפים גבוה יותר בשעות אחר הצהריים מאשר בשעות הבוקר - וכך נמסר גם מבנק לאומי.
בבנק הדואר הדגישו כי בין השעות 14:00 עד 16:00, הנוכחות בסניפים דלה יותר - וכי הארכת שעות הפעילות בסניפים עד לשעה 20:00 בערב תרמה במידה מסוימת להפחתת העומסים לאורך היום. בדואר הדגישו כי בימים מסוימים בחודש, קיימים עומסים יותר גדולים בסניפים - אלה הסמוכים לתשלום משכורות ב-10 בכל חודש, תשלומי המיסים בין ה-13 ל-15 בחודש ותשלומי קצבאות סמוך ל-20 ול-28 בחודש.
בדואר ממליצים לציבור להשתמש בשירות החדש ולהזמין תור מראש באמצעות האפליקציה והאתר של דואר ישראל.
בהכנת הידיעה השתתפו לירון זייד ויונה לייבזון