אמזון, ענקית המסחר המקוון מחממת מנועים לקראת פעילות בשוק הישראלי ומבצעת לראשונה סקר המופנה לקהל המוכרים הישראלים - בעברית. מוכרים ישראלים הפועלים באמצעות אמזון קיבלו סקר שבמסגרתו נשאלו לגבי פעילות המכירה שלהם בארץ. במסגרת הסקר ביקשה אמזון לברר נתונים כמו האם המוכר הישראלי ירצה למכור לישראלים דרך אמזון והאם מיקום הסחורה בישראל או עניין המע"מ מהווה בעיה עבורו למכור באמזון.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
השאלה הראשונה היתה אם המוכר תהיה מעוניין למכור את המוצרים ללקוחות בישראל באמצעות Amazon.com. בהמשך נשאלו המוכרים לגבי רישום מוצרים נוספים המיועדים ללקוחות בישראל דרך אמזון, ועוד כהנה וכהנה.
סוגיה נוספת שעלתה היתה המחיר: האם המוכרים הישראלים באמזון יכולים לקבוע מחירים שונים עבור אותו המוצר. לדוגמה, מחיר אחד עבור לקוחות מסוגים שונים. בנוסף נשאלו המוכרים באילו ערוצים מקוונים הם משתמשים למכירה, כשבין האפשרויות שניתנו להם היו אתרים בינלאומיים גדולים. עוד נשאלו המוכרים מהו מיקום האחסון הפיזי של מלאי המוצרים והאם הם נמצאים בישראל או במדינות אחרות.
"מדובר פה בצעד חסר תקדים מבחינת השימוש בשפה העברית", אמר ל"גלובס" ניר זיגדון, מבעלי eCommunit - ספקית שירותים המיועדים לסייע לחברות להקים פעילות מסחר מקוון. "השאלות מסמנות, לדעתי, מגמה ברורה: אמזון מנסה להבין כמה מהמוכרים הישראלים שמשתמשים בה כיום ימכרו באמזון ישראל אם יוקם".
ככל הידוע, אמזון בוחנת בשלב זה כניסה לפעילות ישראלית בתחומים שאינם מזון, כלומר אופנה וטקסטיל, ספרים, אמצעי מדיה ומוצרי אלקטרוניקה. מדובר בתחומי פעילות של מוצרים עם חיי מדף ארוכים שאינם מוגבלים בתוקף. מהלך כזה של אחת מענקיות האונליין הבינלאומיות מהווה רעידת אדמה פוטנציאלית בשוק הקמעונאי בישראל. עוצמתה של אמזון, שנסחרת בוול סטריט לפי שווי חברה אדיר של כ-920 מיליארד דולר, חורגת מכל מה שמוכר בשוק המקומי ומאיימת לשנות כאן סדרי עולם - מה שמוביל את כלל השחקנים בשוק הקמעונאי לעקוב בחשש על ההתפתחויות.
צמרת מערכת הביטחון, בכירי מערכת אכיפת החוק, אמנים מובילים וגיבורים מעוררי השראה – וכולם Live על במות בנייני האומה. ועידת המשפיעים של חברת החדשות ב-3 בספטמבר 2018 בבנייני האומה בירושלים | הבטיחו את מקומכם והירשמו: https://newsevent.co.il/