בסדרת הכתבות "וולקאם טו יזראל" נראו מסעדות, מוניות וחנויות מנצלות את התיקים המגיעים ארצה וגובות מהם מחירים כפולים ומכופלים מאלה הנגבים מישראלים. למרבה הצער, לא מדובר בתופעה חדשה, אולם הבעיה היא שאין בישראל חוק המגן על זכותו של התייר ומעמדו כצרכן בארץ.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
התיירים נותרים ללא כתובת לפנות אליה: הם אינם מכירים את רשויות החוק ואינם דוברים את השפה, ולכן תלונותיהם נותרות ברשתות החברתיות – ומזיקות לתדמיתה של המדינה בעיני התיירים הבאים שבדרך.
אתמול (שני) שיגר מנכ"ל לשכת התיירות יוסי פתאל מכתב דחוף לשר התיירות, יריב לוין, והממונה על הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, מיכאל אטלן, בו קרא לחוקק חוק שיאפשר לקנוס בעלי עסקים המפקיעים מחירים לתיירים. הדבר יוכל להיעשות באמצעות סעיף שייווסף לחוק להגנת הצרכן וייוחד לתיירים, בו ייקבע כי מי שיגבה מתיירים מחיר מופקע יחויב בקנס.
במשרד התיירות וברשות להגנת הצרכן כבר קבעו פגישה בנושא כדי לבחון דרכים לטיפול ואכיפה, בשיתוף פעולה עם הרשות להגנת הצרכן. במקביל, מגבשים במשרד התיירות תכנית הסברה לנהגי מוניות שתסביר להם איך לתת שירות אדיב ונכון, נטול הפקעת מחירים, לתיירים.
צמרת מערכת הביטחון, בכירי מערכת אכיפת החוק, אומנים מובילים וגיבורים מעוררי השראה – וכולם Live על במות בנייני האומה. ועידת המשפיעים של חברת החדשות ב-3 בספטמבר 2018 בבנייני האומה בירושלים | הבטיחו את מקומכם והירשמו: https://newsevent.co.il/