אם הזמנתם מונית בחודש האחרון, לקחתם שלא במודע חלק בקרב ענקים: שתי אפליקציות מתחרות על נהגי המוניות, משפרות להם את התנאים, אבל כל הטוב הזה, איכשהו, לא מגיע אלינו הצרכנים.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
אם ניסיתם לתפוס מונית דרך האפליקציות השונות בחודש האחרון כנראה גיליתם שהמשימה קשה יותר מבעבר, וזה לא מקרי. הביקוש למוניות בקיץ עולה בכ-40%, והכוח עובר לידי הנהגים. הם בוחרים באיזה פלטפורמה לעבוד. לצד התחנות הוותיקות, יש שתי שחקניות דיגיטליות – אפליקציית רקסי החדשה וגט טקסי הוותיקה. גט הכניסה לנהגים הרבה עבודה, אבל אז העלתה להם עמלות והקשיחה תנאים.
גט מסלקת מהאפליקציה נהגים בדירוג נמוך ודורשת מהנהגים סטנדרט גבוה, במקביל לעמלה שהם משלמים. המרמור התחיל להצטבר ובשבוע שעבר כמה מהם הגיעו למשרדי החברה בתל אביב. ועדיין, כיום יותר מ-40 אלף משתמשים חדשים מצטרפים לגט בחודש. ולכן נהגים שכן מקבלים נסיעות דרך גט שומרים לה אמונים.
רקסי היא המתחרה החדשה בשוק - מעין רשת חברתית שמחברת בין נהגי מוניות לנוסעים ולא גובה מהנהגים עמלה. ואיך הקרב הזה נראה על הכביש? בדרך כלל כשיש תחרות, הצרכן מרוויח, אבל כשזה מגיע למוניות זה לא המצב. רק בחודש שעבר תעריפי המוניות שוב התייקרו – המחיר ההתחלתי במונית עלה מ-11.5 שקלים ל-12. תעריף על הזמנת מונית באפליקציה או בטלפון עלה מ-4.80 ל-5 שקלים.
הכוח של נהגי המוניות במסדרונות השלטון גורם לכך שפעם אחר פעם המדינה מגנה על הרווחים שלהם. כך לדוגמא מחיר המוניות נשאר קבוע, גם כשמחירי הסולר ירדו בהתמדה. הכוח הזה גרם גם לכך שמשרד התחבורה חסם את הכניסה של אובר לישראל ופעל נגד טובת הצרכנים. וכך נשארנו עם מחיר נסיעה גבוה ובלי אלטרנטיבה, וכשהתחבורה הציבורית גם היא לא אופציה – בקרב המוניות הזה הנוסעים הם המפסידים הגדולים באמת.
מגט טקסי נמסר בתגובה: "בחודשי הקיץ הביקוש גובר על ההיצע כתוצאה מתיירות נכנסת, עד לכדי שבירת שיאי ההזמנות מיום הקמת החברה, ולכן לעיתים זמני ההמתנה למונית מתארכים".
צמרת מערכת הביטחון, בכירי מערכת אכיפת החוק, אמנים מובילים וגיבורים מעוררי השראה – וכולם Live על במות בנייני האומה. ועידת המשפיעים של חברת החדשות ב-3 בספטמבר 2018 בבנייני האומה בירושלים | הבטיחו את מקומכם והירשמו: https://newsevent.co.il/