שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר משה כחלון הכריזו היום (שלישי) על רפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית במטרופולינים. במסגרת הרפורמה תחול ירידה דרמטית במחירי כרטיסי חופשי-חודשי משולבים לרכבת ולאוטובוס. מטרת הרפורמה היא לעודד נהגים לזנוח את הרכב הפרטי לטובת נסיעה בתחבורה הציבורית.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
במסגרת הרפורמה, שעלותה המשוערת כ-120 מיליון שקלים לשנה, תעריף הנסיעה בכל אחד מהמטרופולינים הגדולים בישראל - גוש דן, ירושלים, חיפה ובאר שבע - יהיה אחיד ויעמוד על מחיר נסיעה "שווה לכל נפש".
על פי התכנית, הנוסעים יוכלו לנסוע ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין במשך 90 דקות במחיר של נסיעה אחת.
התעריפים החדשים
הרפורמה אמורה לצאת לדרך בחודשים הקרובים והיא מציעה הוזלה של עשרות אחוזים במחיר כרטיס חופשי-חודשי משולב לרכבת ולאוטובוס, שיאפשר מעבר חופשי ביניהם:
- כרטיס חופשי-חודשי משולב בין תל אביב לראשון לציון יעלה 252 שקלים, לעומת 400 כיום - הוזלה של 37%.
- כרטיס חופשי-חודשי משולב בין תל אביב לרחובות יעלה 286 שקלים, לעומת 491 כיום - הוזלה של 42%.
- כרטיס חופשי-חודשי משולב בין תל אביב לאשדוד יעלה 351 שקלים, לעומת 574 כיום - הוזלה של 39%.
- כרטיס חופשי-חודשי משולב בין תל אביב לנתניה יעלה 351 שקלים, לעומת 491 כיום - הוזלה של כ-30%.
- כרטיס חופשי-חודשי משולב בין תל אביב למודיעין יעלה 351 שקלים, לעומת 574 כיום - הוזלה של כ-40%.
- כרטיס חופשי-חודשי משולב בין תל אביב ללוד ורמלה יעלה 252 שקלים, לעומת 399 כיום - הוזלה של 35%.
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, ציין כי "הרפורמה בתעריפים מהווה נדבך נוסף וחשוב לשיפור השילוביות בין כלל אמצעי התחבורה הציבורית בארץ - אוטובוסים, רכבת ישראל והרכבת הקלה".
במשרד התחבורה ציינו כי לצד ההוזלות בתעריפים במטרופולינים, יחולו גם "עדכונים והתאמות" בתעריפי התחבורה הציבורית באזורים שונים בארץ. "יישום הרפורמה יביא לצמצום פערים חברתיים ויוזיל משמעותית את יוקר המחיה", אמר שר התחבורה כץ.
בתחילת השבוע: החלו החפירות בגוש דן
ביום ראשון בערב החלו רשמית עבודת ההקמה של הרכבת הקלה בתל אביב. "אני משוכנע שהעבודות תתנהלנה בדיוק לפי המתוכנן", אמר שר התחבורה כץ הגיע לאחד ממוקדי העבודות ברחוב אלנבי בעיר. "יהיו קשיים אבל אני מכיר הרבה פרויקטים. אני סומך על הצוות". בשלב הראשון החלו העבודות על שתי תחנות תת-קרקעיות - תחנות אלנבי ויהודית בתל אביב.
בעוד עשרה ימים, ב-14 באוגוסט, יחלו החפירות של תחנת קרליבך בעיר. ב-20 באוגוסט יחלו החפירות של תחנות תת-קרקעיות נוספות - תחנת אבא הלל ברמת גן ושבוע לאחר מכן, ב-27 באוגוסט, תחל להיבנות תחנת ביאליק בעיר.