אם אתם לקוחות של "הוט", כדאי שתכירו את החוק הזה: במקרה של תקלה, החברה צריכה לספק לכם טכנאי תוך 24 שעות לכל היותר. למה חשוב לדעת את זה? כי "הוט" לא ממש מיישמת בעצמה את החוק.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"הזמינות ששוקפה בפניך היא הזמינות שקיימת ביומנים", ענתה לנו המוקדנית. "אין משהו שיהיה לפני המועד הזה. זו הזמינות הכי קרובה". כשהסברנו לה שזה לא חוקי, היא השיבה: "זה לא חוקי, אז תעשה את השיקולים שלך".
כך רשום ברישיון של חברת הוט: "כל תקלה, לרבות תקלה בציוד הקצה, המצריכה ביקור טכנאי תתוקן תוך 24 שעות לכל היותר. התקבלה התלונה ביום מנוחה, תתוקן התקלה תוך 8 שעות ביום שלמחרת יום המנוחה. החלפת ממיר תקול בממיר תקין תחשב כתיקון." את הסעיף הזה, לא הצלחנו למצוא באתר החברה באינטרנט.
שלוש שעות חלפו והטכנאי לא הגיע? מגיע לכם פיצוי של 600 שקלים
רק אחרי שעימתנו מספר המוקדנים ואת המנהלים שמעליהם עם החוק -הסכימו לשלוח לנו טכנאי בתוך 24 שעות: "בדקתי את זה, אני אשתדל לתאם טכנאי להיום", השיבה לנו מוקדנית. כששאלנו מה השתנה פתאום, נענינו: "בדקתי את זה, יש חוק כזה באמת".
סוגיית הטכנאים היא סוגיה רגישה אצל הצרכן הישראלי. לא מעט תלונות מתקבלות בארגוני הצרכנות על קבלת שירות של טכנאי רק לאחר מספר ימים - וגם על טכנאים שלא מגיעים בשעה שנקבעה ללא כל הודעה מראש.
"במקרה שחלפו שעתיים ממועד ההמתנה שנקבע, הצרכן יקבל פיצוי ללא הוכחת נזק בסכום של 300 שקלים. במקרה וחלפו 3 שעות ממועד ההמתנה שנקבע, הצרכן יהיה זכאי ל-600 שקלים פיצוי ללא הוכחת נזק", הבהירה עו"ד אביטל פריזמנט-בוטון מהמועצה הישראלית לצרכנות. "במקרה שהנזק שנגרם לצרכן הוא גבוה יותר, הוא יהיה רשאי לגשת לבית המשפט ולתבוע את ההפרש".
מחברת "הוט" נמסר בתגובה: "זמני התיקון של החברה הינם על פי הסכם המינוי שאושר על ידי המועצה לכבלים ולוויין. ובכל מקרה, אנו עושים כמיטב יכולתנו לספק שירות מהיר ויעיל ככל הניתן, תוך תעדוף תקלות על פי חומרתן".