זוג קשישים היו מנויים במשך 20 שנה במי עדן, באופן קבוע מחלק הכדים היה אוסף את הכדים הריקים ומחליף אותם בכדים מלאים. לאורך כל התקופה הוראת הקבע שולמה במלואה ולא היו שום בעיות. אחרי ראש השנה החליטו בני הזוג להתנתק מכיוון שלטענתם שירות הלקוחות הידרדר - ואז משום מקום הם קיבלו מכתב על חוב בסך 1,239 שקל בגין 27 כדים שלטענת החברה לא הוחזרו במשך השנים. לאחר פניית החדשות, החברה התקשרה ללקוחות והודיעה כי החוב מבוטל.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
החוב טפח ל-1,604 שקל לאחר שהועבר לטיפול של עורך דין. בתם של בני הזוג התקשרה לחברה והסבירה לנציגת השירות שלאורך השנים כל הכדים הוחזרו ולהוריה אין שום סיבה לשמור את הכדים אצלם. אך נציגת השירות התעקשה ואמרה שקיים חוב. לשאלת הבת, איך יכול להיות שהם מעולם לא קיבלו התראה על כדים שלא הוחזרו בסמוך למועד, אלא רק עכשיו כשהם התנתקו - תשובת הנציגה הייתה: אלה נהלי החברה.
הנציגה הסכימה להוריד את החוב ב-50%, אך הבת שבטוחה שכל הכדים הוחזרו אמרה לה שהיא לא מוכנה לשלם, ולו שקל, על חוב שלטענתה לא קיים. "אבא שלי אחרי אירוע מוחי ומאז שקיבל את המכתב הוא בחרדות מההוצאה לפועל", סיפרה הבת לחדשות Online. "לא יכול להיות שכך פועלת החברה. מה יש להורים שלי לעשות עם 27 כדים?".
בני הזוג מבת ים הם לא היחידים. תלונות רבות על מקרים דומים הופצו ברשתות החברתיות ואצל כולם התלונה זהה: לאחר הניתוק הם קיבלו הודעה על חוב בגין כדים שלא הוחזרו - ללא התראה מוקדמת. בעקבות התנהלות החברה אף הוקמה קבוצה בפייסבוק ששמה "מי עדן - המים גן עדן השירות גיהנום".
ח"כ מירב כהן (כחול לבן) התייחסה להתנהלות החברה כלפי הקשישים ומסרה: "לצערי מדובר בתלונה שחוזרת על עצמה. לשיטתי מדובר במדיניות פסולה שייתכן שמטרתה הינה עירפול מחירים והערמת קשיים בהתנתקות מחברה. איך ייתכן שלקוח מגלה חובות בסכומי עתק לחברה בגין שימוש במוצריה לפני שנים רבות רק ברגע שבו הוא מבקש להתנתק מן החברה? מן הראוי שהחברה תשקף לצרכניה את עלות השירותים שהם מקבלים באופן תדיר ושוטף. בדרך זו צרכנים יוכלו לעשות בקרה על ההוצאות שלהם ולהחליט האם עלות השירות כדאית להם או לא. להפתיע צרכנים בעת בקשתם להתנתק מהחברה ופתאום להציג בפניהם חובות כבדים אינה לגיטימית, שכן לצרכן אין יכולת לבדוק את אמיתות הדברים כשמדובר בשירותים שהוא צרך לפני שנים רבות".
ממי עדן נמסר בתגובה: "מי עדן דוחה את הטענות העולות בכתבה. ההתקשרות בין חברת מי עדן ללקוחות נעשית כדין ובאופן מסודר על פי חוזה שבו הלקוחות מקבלים ציוד בתחילת ההתקשרות ובמהלכה, ואותו הם מחויבים להחזיר בתום החוזה. רק לאחר החזרת הציוד נעשית בדיקה קפדנית וגמר חשבון. במקרה הנדון לא הוחזר הציוד במלואו ומכאן החיוב. עם זאת, ולפנים משורת הדין, החליטה החברה לזכות את הלקוחות".
ליצירת קשר עם הכתב:
מתן חביליו - matanh@ch2news.co.il