ביום שאחרי פרסום תחקיר רשתות הפארם, בו נחשפה הטעיית הצרכנים בסניפי הרשתות הגדולות בישראל, חזרנו לסניפים המטעים והתעמתנו עם המנהלים. חלקם לקחו אחריות והודו בטעות, בזמן שאחרים סירבו להודות בהטעיית הציבור והגיבו בתוקפנות.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
בתחקיר ששודר ביום ראשון התגלו הטעיות כמו אי הצגת מחירים, מבצעים מטעים וחיובים מיותרים, שמהוות עבירה על חוק הגנת הצרכן והביאו את הצרכנים לשלם מחירים גבוהים הרבה יותר ממחירי המדף.
ברשת אפריל בסניף קניון רמת אביב, הטעיית הצרכנים הובילה לפער של כ-40 שקלים בין מחיר המדף לבין המחיר בקופה. בבדיקה החוזרת השלטים המטעים לא הוסרו או הוחלפו, וכשנשאל על כך מנהל הסניף הוא ענה: "זה לא שייך שאתם מטומטמים והקהל מטומטם" והוסיף "נכון, אני עובד עליהם".
ברשת סופר פארם בסניף קניון רמת אביב, ההטעיה הביאה לפער של כ-50 שקלים בין מחיר המדף למחיר בקופה. בבדיקה החוזרת נותרו אי הצגת מחירים והמבצעים המטעים. תגובת מנהל הסניף לממצאי הבדיקה הייתה: "אני לא עושה שום דבר כדי לפגוע בציבור".
ברשת Be נמצא הפער הגדול ביותר בין מחיר המדף למחיר בקופה, פער של כ-100 שקלים. בבדיקה החוזרת התגלו אותן הבעיות, אי הצגת המחירים והמבצעים המטעים. מנהלת הסניף הכחישה תחילה את ממצאי הבדיקה והשליכה את אחריות על דרגים בכירים ברשת.
מרשת סופר פארם נמסר בתגובה:
הרשת מובילה בשביעות רצון הלקוחות בכל התחומים. אם אירע ליקוי נקודתי, הרי שמדובר בטעות שנעשתה בתום לב, והוא יטופל.
מרשת אפריל נמסר:
החברה משקיעה משאבים רבים ביישום הוראות חוק הגנת הצרכן ועובדת בשיתוף פעולה מלא עם הרשות. אם נפלה טעות נקודתית בסניף זה או אחר - נדאג לטפל בסוגיה.
מרשת Be נמסר בתגובה:
אנו נלמד את הליקויים ונטפל בהם בהקדם.