מבחן הסל הראשון לחג: חג הפסח קרב ויחול בעוד כשבועיים - ולא מעט אנשים כבר התחילו עם ההכנות, הניקיונות והקניות. איפה הכי משתלם לקנות את המוצרים לחג? צוות "תוכנית חיסכון" ערך סקירה השוואתית מקיפה. יחד עם המועצה הישראלית לצרכנות, בדקו בתוכנית 55 מוצרים בהם ירקות ופירות, עופות ודגים, מוצרים יבשים ומוצרי ניקיון. בכל המוצרים נמצאו פערים משמעותיים במחירים בין רשתות השיווק השונות.
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
אחד המוצרים הפופולריים בחג – גפילטע פיש מוכן של חברת "דלידג" – נמכר ברשת רמי לוי תמורת 3.40 שקלים. ברשת ויקטורי נמכרת אותה צנצנת ב-9.90 שקלים, ואילו ברשת מגה בעיר מחירה עומד על 13.90 שקלים – פער של כמעט 400%.
גם במחלקת הירקות הפערים דרמטיים: קילו חציל עולה ברשת רמי לוי 2.38 שקלים וברשת ויקטורי 2.55 שקלים. ברשת שופרסל דיל המחיר כבר מטפס ל-6.26 שקלים וברשת שופרסל שלי המחיר הוא היקר ביותר: 10.79 שקלים.
תה של ויסוצקי במהדורה הכשרה לפסח נמכר גם הוא במחירים שונים בתכלית: ברשת רמי לוי חפיסה עולה 7.90 שקלים, ברשת חצי חינם 16.90 שקלים, ביינות ביתן 17.10 שקלים וברשת מגה בעיר 19.70 שקלים – יותר מכפול מהמחיר הזול ביותר.
"לקנות חכם פירושו של דבר להגיע עם רשימה מוכנה מראש", מדגיש מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עופר מרום. "צריך להשוות מחירים, לא להתנפל על כל מבצע – כדאי לבדוק".
אז איזו רשת היא הזולה ביותר? סל הקניות המשתלם ביותר נרכש ברשת רמי לוי תמורת 377 שקלים. ברשת ויקטורי יעלו אותם 55 מוצרים 455 שקלים. אחריהם נמצאות רשת שופרסל דיל (515 שקלים), חצי חינם (546 שקלים), מחסני השוק (550 שקלים), יינות ביתן (577 שקלים), ושופרסל שלי (644 שקלים). הסל היקר ביותר נרכש ברשת מגה בעיר, תמורת 694 שקלים – 317 שקלים יותר מהסל הזול ביותר. עד החג ייערכו מבחנים נוספים, בהם ייבדקו מוצרים שונים, כדי לראות איזו רשת היא הזולה באופן העקבי ביותר.