בשורה מדאיגה ל"דקטלון": שנה וחצי אחרי שניסיונה הראשון לא צלח, אחת מקמעונאיות הספורט הגדולות בעולם, "אינטרספורט", מנסה שוב להיכנס לשוק הישראלי ונמצאת במגעים מתקדמים עם קבוצת עזריאלי בנוגע לתחילת פעילותה בארץ - כך דווח היום (ראשון) בגלובס. לענקית הספורט השווייצרית פריסה של כ-6,200 חנויות ב-58 מדינות שונות, ומחזור מכירות שנתי של כ-11 מיליארד אירו.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
מדובר כאמור בניסיון השני של אינטרספורט להיכנס אל השוק הישראלי, ולפני כשנתיים חתמה החברה על הסכם זיכיון לעשר שנים עם המשביר לצרכן, אולם המהלך הסתיים בפיצוץ בין השתיים. במסגרת משא ומתן זה תכננה החברה לפתוח 5 חנויות בארץ, בשטח של כ-1,000 מ"ר. ביטול העסקה הגיע, לדברי המשביר לצרכן, על רקע "אי-הסכמות בין הצדדים בקשר ללוחות הזמנים והפעילות בישראל".
המציאות בתחום השתנתה באופן מהותי במהלך השנה האחרונה ונרשמו בו תזוזות משמעותיות - הן בשל כניסת שחקניות בינלאומיות והן עקב סגירת רשתות קיימות. בעוד שהתכנית של המשביר ואינטרספורט נגנזה, קמעונאית ספורט בינלאומית אחרת נחתה בישראל מאז - דקטלון הצרפתית. זאת כבשה טריטוריה משמעותית בתחום והרחיבה את פריסתה לשלושה סניפים בארץ.
התחרות בין שתי ענקיות הספורט באה לידי ביטוי בשווקים רבים ברחבי העולם, כשאינטרספורט פועלת בימים אלה להרחבה משמעותית של פעילותה. כך למשל בשבוע שעבר דווח בתקשורת הזרה כי החברה השווייצרית חתמה על הסכם זיכיון בסין, מתוך כוונה להרחיב את נוכחותה בשוק הספורט במעצמה האסייתית. בחודשים האחרונים אינטרספורט אף הצהירה כי היא מעוניינת לעקוף את דקטלון בשוק הבית שלה, צרפת, עד שנת 2024.
מקניוני עזריאלי נמסר בתגובה: "קבוצת עזריאלי מקבלת פניות רבות מגורמים קמעונאיים מובילים בעולם שמתעניינים בשוק הישראלי. הקבוצה אינה מדווחת לתקשורת על מהלכים עסקיים שהיא מנהלת, כמו גם על מפגשים עם הגורמים השונים".