הזנת מספר סלולרי - שילמת: אזרחים לא מעטים גילו ביום בהיר אחד שכרטיס האשראי שלהם חויב בכל שבוע בסכום 40 שקלים על-ידי שימוש בתוכן חיצוני של חברת "טלטאץ'". מדובר על הרשמה לחידון טריוויה שמצריכה הזנת מספר טלפון בלבד, מבלי שהמשתמשים מודעים לעלות הכרוכה בכך. לעיתים מתברר העניין לבעלי הכרטיס רק חודשים רבים אחרי תחילת החיוב, וכך הם משלמים סכומים גדולים לגורם שאין להם שום עניין לשלם לו. אחד מהם הוא רונן בראני.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"לפני שבוע בדקתי את חשבון הטלפון שלי ומצאתי שהוא (גדול) פי שניים ממה שאני משלם בדרך כלל", סיפר בראני, עובד חברת החדשות. "הלכתי כמה חודשים אחורה בהיסטוריה וראיתי שאני משלם באופן קבוע איזה תשלום נוסף. מיד צלצלתי לחברת פלאפון והם אמרו לי שמדובר בספק תוכן חיצוני. שאלתי במי מדובר והם ענו שבני בן ה-10, שהוא בעל הקו, הוא שצלצל לחברת טלטאץ'".
בראני המשיך: "בדקתי בגוגל מי זה טלטאץ' ומיד מצאתי רשימה של כתבות על הונאה מצד החברה ואנשים שמתלוננים על זה שגונבים להם את הכסף. פניתי אליהם ואפילו לפני שהספקתי לבקש להתנתק הם אמרו שינתקו אותי. הם עשו עליי את הקופה. משהו כמו 700 שקלים". בראני לא קיבל את כספו חזרה.
בראני הוא הלקוח היחיד של חברת פלאפון שנפל בפח הזה. "לפני יומיים בערך גיליתי בחשבון פלאפון שלי חיובים מוזרים של חצי שנה אחורה", סיפרה לקוחה אחרת. "ביררתי עם חברת פלאפון, והם נתנו לי מספר של חברה שנקראת טלטאץ' שאין לי מושג מי הם ומה הם. התקשרתי אליהם והם אמרו שזה חידון טריוויה שהבת שלי הורידה עם איזשהו קוד. אני מחויבת ב-40 שקלים לשבוע. שזה אומר בין 160 ל-200 שקלים בחודש במשך חצי שנה. פלאפון מפילה את האשמה על טלטאץ'. טלטאץ' מפילה את האשמה על פלאפון".
חברת פלאפון בחרה לא להגיב. מחברת טלטאץ' נמסר בתגובה: "במסגרת הרגולציה אנו באים להגן על הצרכנים ולאפשר רישומם רק כשהם מודעים ומסכימים בצורה ברורה ומפורשת להזמנת השירות ועלויותיו כפי שנקבע על ידי משרד התקשורת. במידה ובוצע הליך רישום תקין, חובה על החברה הסלולרית לשלוח ללקוח מסרון נוסף ובו מידע בדבר האופן בו ניתן לבטל את השירות".