"לחיתול שלנו שלושה צדדים: הצד של התינוק, שתמיד רוצה להיות נעים ויבש; הצד של האמא, רך ומפנק, המלטף את עור התינוק; והצד של אבא, הדורש אטימה מוחלטת מפני נזילות ושימוש קל ונוח" - זה הכיתוב המופיע על חבילת הטיטולים של מותג הבית של רשת "שופרסל", ועורר זעם בקרב האימהות.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
"ככה כתוב בעילגות סקסיסטית על אריזת החיתולים של שופרסל: אמא רכה ונעימה, אבא אטום ופרקטי", כתבה יוליה טמיר, שצילמה את החבילה והעלתה לחשבון הפייסבוק שלה. "וואו, מישהו אשכרה כתב את הדרעק הזה", הגיבה גולשת אחרת לכיתוב, ושלישית הוסיפה: "איזה גרועים".
"אני אם לתינוקת בת שנה וחודש, ומחפשת את הטיטולים בדיסקאונט - והחלטתי לנסות את הטיטולים של שופרסל", הסבירה טמיר לחדשות 2 Online. "הזמנתי משלוח באינטרנט, והייתי בשוק כשראיתי את החבילה. מיד שלחתי לבעלי בוואטסאפ והוא נקרע מצחוק: הוא הרי זה שאצלנו 'רך ומלטף'", צחקה.
"זה כל כך מיושן, כל כך אייטיז", המשיכה טמיר. "אפילו בפרסומות כבר משתדלים לעשות איזון מגדרי. בכלל, אני מטפלת בילדים ובבעיות שינה, וכשליש מהזוגות שבאים אליי הם חד-מיניים - ואצלם ודאי אין 'אמא רכה ומלטפת' או 'אבא אטום'", הוסיפה. "זה מוציא את כל החשק להשתמש במוצר".
מרשת שופרסל נמסר בתגובה: "הכיתוב על גבי האריזה נועד להמחיש כי המוצר נותן מענה לכל סוגי הצרכים הן מבחינת רכות והן מבחינת אטימות, וכמובן שלא הייתה כל כוונה לפגוע בשום צד או להביע עמדה מגדרית/סטריאוטיפית כלשהי. לאור פנייתכם נשקול לנסח את הכיתוב בצורה שונה".