חברות התיירות מערימות קשיים רבים בפני מי שרוצה לבטל את כרטיס הטיסה או ההזמנה למלון. כך קורה שישראלים רבים הנאלצים לבטל או לשנות את ההזמנות שביצעו, משלמים על כך ביוקר.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
על פי החוק להגנת הצרכן, מי שמזמין חופשה בטלפון או באינטרנט זכאי לבטל את העסקה עד שבועיים מיום ההזמנה ובתנאי שנותרו למעלה מ-7 ימי עסקים עד החופשה. מי שמבצע עסקה מול מסוכן במשרד נסיעות, יכול לבטל רק את כרטיס הטיסה ולא תוספות הכלולות בחבילה כמו מלון ורכב.
ישנם מקרים בהם כלל לא לניתן לבטל כרטיס טיסה, כמו בקנייה ישירה בחברות "לואו קוסט" כמו "איזי ג'ט". בארץ לכל חברה מדיניות ביטולים משלה וגם בחברות גדולות שנבדקו כמו אל על, דמי הביטול היו שליש מדמי הכרטיס. במלונות רבים בעולם דמי הביטול הם 100%, מה שהוביל יזמים ישראלים להקים את "רומר", מיזם המציע חדרי מלון מיד שנייה.
"בדרך כלל דילים שאפשר למצוא ב"רומר" נעים בין 40%-60% הנחה" , מספר בן פרומן ממייסדי המיזם. מיזם ישראלי נוסף בשם "פיירפלי", מציע לכם לעקוב אחר שינויים במחיר הטיסה, כך שאם במשך הזמן המחיר יורד או ישנו כרטיס משתלם יותר, ניתן לבטל ולקנות כרטיס חדש.