תחקיר המלונות הגדול של החדשות - החלק השלישי: במשך חודש שכרנו חדרים בבתי המלון בסטנדרט הגבוה בישראל ובאמצעות שיטה מיוחדת שלא משאירה ספק בדקנו את רמת הניקיון. האם במלונות הכי יקרים בישראל באמת מחליפים את המצעים במיטות בין אורח אחד לשני והאם בכלל מנקים את חדרי השירותים? התוצאות הפתיעו גם אותנו. צפו בחלק השלישי בסדרת התחקירים מתוך המהדורה המרכזית, והפעם: האם אילת תצליח להציל את המצב?

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות 

לצורך התחקיר הזמנו חדרים ב-16 מלונות מהשורה הראשונה ברחבי הארץ. את החדרים שכרנו בשם חברה פיקטיבית שהקמנו במיוחד כדי לוודא שמדובר באותו החדר בדיוק. בשביל לדעת באמת מה מסתתר בהם וכדי למדוד בדיוק את רמת הניקיון פיתחנו שיטת בדיקה מיוחדת ומורכבת: שימוש בתרסיס מיוחד ונסתר שמרוסס על הבד ולא נראה בעין רגילה אלא באור אולטרה-סגול בלבד.

צפו בחלקו הראשון של התחקיר: תל אביב

צפו בחלקו השני של התחקיר: ים המלח

משום שהתרסיס יורד בכביסה רגילה, ריססנו אותו על המצעים והמגבות שבחדר מבלי שאיש מצוות המלון ידע. למחרת היום, אחרי שהחדר החליף ידיים, בדקנו באמצעות התאורה המיוחדת באותו החדר האם הכתובת שריססנו במקומות שונים עדיין נמצאים שם ומשמעותם - שלא ניקו כמו שצריך.

והרי התוצאות

מלון אסטרל פאלמה: 302 שקלים ללילה - כל המצעים הוחלפו וכך גם המגבות באמבטיה, האסלה נוקתה. ציון: מצטיין.

מלון סי הוטל: 315 שקלים לילה - המצעים הוחלפו, האסלה נוקתה אך רק באופן חלקי והמגבות לא הוחלפו. ציון: טעון שיפור.

מלון קלאב הוטל: 313 שקלים ללילה - המצעים הוחלפו בין האורחים, רק חלק מהציפיות של הכריות הוחלפו, ולמרות שהחליפו מגבות - האסלה לא נוקתה. ציון: מספיק בקושי.

מלון דן פנורמה: 450 שקלים ללילה - הכריות לא הוחלפו והמצעים כן, השירותים לא נוקו והמגבות הוחלפו. ציון: מספיק בקושי.

מלון הרודס פאלאס: 846 שקלים ללילה - המצעים והכריות לא הוחלפו, האסלה נוקתה באופן שטחי בלבד ורק חלק מהמגבות הוחלפו. ציון: נכשל.

תגובות

תגובת מלון סי הוטל: "מלון סי הוטל אילת מברך ומעודד ביקורות איכות. תחום ההיגיינה והניקיון עומד בראש סדרי העדיפויות בחוויית האירוח, ואנו מקפידים עליו קלה כבחמורה. תוצאות הבדיקה יוטמעו, ואנו נמשיך לשמור בצורה קפדנית על איכות וסטנדרט גבוה".
 
תגובת חברת מלונות דן: "הנהלת הרשת הופתעה לנוכח תוצאות הבדיקה, אך נלמד מהן ונטפל בליקויים ללא דיחוי ונרענן את נוהלי העבודה.מלון דן פנורמה אילת זוכה בדרך כלל לציונים גבוהים במדד הניקיון בסקרים המבוצעים בקרב אורחי המלון, כפי שניתן לראות בלא מעט אתרים.

תגובת קלאב הוטל אילת: "הזמנה חריגה מאותה החברה, המובטחת באותו אמצעי תשלום, לאותה סוויטה ספציפית אך כביכול - לשני לקוחות שונים - גרמה לרישום שגוי במחשב, בעקבותיו מחלקת המשק טיפלה בסוויטה כחדר תפוס, במקום להכינה לצ'ק אין. הציון הגבוה של אלפי הלקוחות המרוצים ב- Booking.com מלמד על האיכות ועל חוויית הנופש במלון המשודרג. נמשיך להעניק גם רמת ניקיון גבוהה". 

תגובת מלון הרודס: "הטענות והממצאים שעלו בתחקיר ייבדקו בכובד ראש ויטופלו בהתאם".