ביממה האחרונה התפרסם באתר השוואת המחירים "טרווליסט" דיל - שבוע חלומי בפאלמה דה מיורקה במחיר של החל מ-117 דולר בלבד על פי החבילה של "מונה טורס". בקבוצת הפייסבוק "טיסות סודיות" עלו על הדיל ופירסמו אותו, ואכן עשרות חברי הקבוצה ביקשו לרכוש את החבילה. אך לצערם כבר למחרת בבוקר התקשרו אליהם מהסוכנויות ואמרו להם כי מדובר היה בטעות ובמקום 1,117 דולר נרשם באתר 117 דולר ועל כן החבילה מבוטלת.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"ביצענו את ההזמנה, הקלדנו את הפרטים וקיבלנו מייל חזרה שההזמנה נקלטה במערכת", מספרת שגית סרוסי, שרכשה את החבילה. "חזרתי למונה טורס בטלפון והם פשוט אמרו לי שאין כזאת הזמנה ואין כזה דיל ושזה קשור לחברת השטיח המעופף שמהם הם קונים את הדילים. התקשרתי לשטיח המעופף שהתנערו מאחריות ושלחו אותי לטרווליסט שם לא עונים לטלפונים. מישהו צריך לקחת אחריות ולספוג את הדבר הזה".
טרווליסט הוא אתר השוואת מחירים ממנו לקוחות קנו את החבילות של הספקית מונה טורס, אך שם מנסים לגלגל את האחריות על השטיח המעופף שחכר את החבילה. אז מי אחראי? לדברי המועצה לצרכנות, גם אם הייתה טעות הצרכן צריך לקבל את החופשה בדיוק במחיר שהוצע לו. יותר מכך, אם בחברה יתעקשו לבטל, יכול הצרכן להגיש נגדם תביעה ולקבל פיצוי של עד 10,000 שקלים.
בעבר במקרים רבים אכן החליטו הספקים לספוג את הטעות. רק לפני מספר חודשים הטיסו אנשים לרודוס ב-10 שקלים בגלל טעות של חברת גוליבר וגם באייר קנדה מכרו כרטיסים בטעות לאחר שהחסירו את הספרה 0 מהמחיר המקורי. אך במקרה הזה - אף חברה לא מעוניינת לקחת את האחריות.
מחברת "טרווליסט" נמסר בתגובה: "המידע על מוצרי התיירות באתר החברה מבוסס במלואו על מידע שמקורו בספקים. אחריות טרווליסט למידע מוגבלת למסירת המידע, כפי שהתקבל ממאגרי המידע של הספקים. טרווליסט אינה סוכן או ספק ואינה מוכרת בפועל מוצרי תיירות. במקרה הנדון, מדובר בטעות של הספק "השטיח המעוף" אליו יש להפנות את השאלה.
מחברת "מונה טורס" נמסר בתגובה: "מדובר בטעות אנוש אשר נפלה בשל טעות סופר שהוזנה על ידי ספק החבילה (השטיח המעופף). פער המחיר המקורי עולה על 1,000 דולר, מחיר שכלל אינו סביר כי יישאו בו הצדדים בנסיבות אלה. ברור כי נוכח מועד ההודעה לא נגרם כל נזק ללקוחות אלה, והחברה פעלה במהירות האפשרית להודיע ללקוחותינו".
מחברת "השטיח המעופף" נמסר בתגובה: "אנו מצרים על טעות האנוש בה הוקלדו נתונים שגויים לחבילת הנופש לצעירים לפלמה דה מיורקה, שיועדה לעוד חמישה חודשים מהיום. נדגיש כי הנתונים השגויים פורסמו בשעת לילה מאוחרת, בה משרדנו היו סגורים ובשל כך לא תוקנו מיידית. משנתגלתה הטעות, הוסר הפרסום השגוי ונשלחה הודעה ללקוחות. חברת השטיח המעופף תמשיך לפעול למען לקוחותיה באופן הראוי ביותר".