52 מיליון חבילות הוזמנו מחו"ל בשנת 2016 במשקל כולל של כ-8,100 טון - כך מפרסמת הבוקר חברת דואר ישראל. מדובר בגידול של כ30% לעומת שנת 2015 אז הוזמנו כ-41 מיליון חבילות בשנה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
לשם השוואה בשנת 2006 הוזמנו בישראל מחו"ל רק כ-19 מיליון חבילות, כך שמדובר בגידול של 170% על פני עשור.
תל אביב היא שיאנית ההזמנות כמותית - עם מעל 650 אלף חבילות שהוזמנו ב-2016. שיאנית ההזמנות ביחס לגודל האוכלוסייה היא העיר ראשון לציון עם כ-390 אלף חבילות בשנה שחלפה.
בחודש דצמבר הוזמנו 6.2 מיליון חבילות, כאשר בנובמבר נשבר שיא ונמסרו ללקוחות כ-7 מיליון חבילות. כמות החבילות הנכנסות לישראל עלתה בחודשים אלו בכ-30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, זאת לאחר מגמה דומה בשנתיים האחרונות.
מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין אמר כי "כמות ההזמנות מחו"ל גדלה בקצבים אקספוננציאליים משנה לשנה, וזאת מאחר והציבור הישראלי הבין שיוכל לחסוך עשרות ומאות שקלים בכל קניה באמצעות הרכישות המקוונות".
מסקר שערכה חברת דואר ישראל בחודש דצמבר באמצעות מכון המחקר "שילובI2R" עולה כי 42% מהקונים ברשת, קונים גם באתרים ישראלים וגם באתרי קניות בינלאומיים. 18% אמרו שהם מזמינים רק מאתרים בינלאומיים, 6% אמרו שהם קונים רק באתרים ישראליים, 27% אמרו שהם קונים יותר באתרים בינלאומיים מישראליים ו-7% אמרו שהם קונים יותר באתרים ישראליים מאתרים בינלאומיים.
עלי אקספרס ו-ebay הם אתרי הקניות הפופולאריים בקרב ישראלים, אחריהם next ו-Amazon. כ-54% מהקניות ברשת הן של ביגוד, 39% כרטיסים להופעות ולקולנוע ו32% טלפונים סלולריים ומוצרים משלימים.