"זה רק מראה שהם לא באמת היו חייבים להעלות מחירים", אומר בעלי אחת מרשתות השיווק הגדולות בארץ על הדוחות הכספיים של היבואנית דיפלומט שפורסמו היום (שלישי). דיפלומט, מספקיות מוצרי הצריכה והמזון הגדולות במשק הישראלי, סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם צמיחה של 12% בהכנסות לכדי 965 מיליון שקל.
עוד בנושא ב-N12:
• השיטות של חברות המזון לטשטש את עליות המחירים
• למה באמת עלו המחירים של בקבוקי מי עדן?
• בגלל הפרת חוק המזון: דיפלומט שילמה 9 מיליון שקל
נראה שרצף העלאות המחירים שהובילה דיפלומט בישראל סייעו במיוחד להגדלת ההכנסות שלה מהשוק המקומי. לפי הדוחות, בעוד שהכנסות דיפלומט מפעילות בחו"ל בחודשים יולי-ספטמבר צמחו רק ב-8%, המכירות בישראל באותה תקופה צמחו בשיעור גבוה בהרבה - 14%.
דיפלומט העלתה מחירים לאחרונה בחודש מאי בשיעורים של עד 15%. זאת לאחר שבשנה שעברה העלתה ספקית מוצרי המזון והטואליטקה את מחירי מוצריה לא פחות מארבע פעמים, באחת מהן בשיעור של עד 25%. עם המותגים שמייבאת דיפלומט נמנים בין היתר גי'לט, אוריאו, מילקה, פנטן, ג'ייקובס, היינץ, פמפרס ואריאל.
בעקבות הדוחות זינקה היום מניית דיפלומט במסחר ב-11% תוך שהיא משלימה צמיחה של יותר מ-30% מתחילת השנה. במקביל לתוצאות הכספיות הודיעה דיפלומט על חלוקת דיבידנד נוסף לבעלי המניות שלה, הפעם של 18 מיליון שקל. דיבידנד זה מגיע בהמשך ל-20 מיליון שקל ששולמו לבעלי המניות רק בספטמבר האחרון ועוד 40 מיליון שקל ששולמו בחודש אפריל.
"התווכחתי עם דיפלומט הרבה פעמים בשנה האחרונה והגעתי למצב שהם לא שלחו לי מוצרים כי לא הסכמתי לחלק מהעלאות המחירים", אומר בעלי אותה רשת שיווק. "התוצאות שלהם מראות שצדקתי ושהם מתנהלים בצורה מאד שונה בישראל מבשאר העולם. פה הם מרשים לעצמם להעלות מחירים בלי סוף כי הם יודעים שהצרכן הישראלי מכור למותגים שלהם".
"הדוחות מראים שדיפלומט לא תסתפק בעליות האלו", אמר מנהל בכיר ברשת שיווק גדולה אחרת. "זו חברה שרוצה לעשות עוד ועוד כסף על חשבון הציבור הישראלי ותמשיך להעלות מחירים כל עוד יתנו להם וכל עוד הם יראו שהצרכן הישראלי קונה. הם יודעים שהם יוכלו למכור פה בלי בעיה בקבוק שמפו גם ב-35 שקל. והם יודעים שגם בחיתולים ההורים לא מסוגלים לקנות מותגים אחרים".