לרינת לוי טנג'י היו תפקידים ניהוליים בתחום השיווק של "רמי לוי שיווק השקמה", אבל כשאבא שלה החליט לרכוש את מלון לוסקי ברחוב הירקון בתל אביב ואמר לה, כתל אביבית, "לכי לראות אותו ותלמדי את זה", זו הייתה בשבילה טבילת האש הראשונה בתחום ניהול מלונאות. לוי, בעל השליטה ברשת המרכולים על שמו, ברשת הסלולרית הווירטואלית רמי לוי תקשורת וברשת המרכולים ובתי הקפה קופיקס, ומי שמחזיק בכ-76 אחוז מחברת התעופה ישראייר, רכש את המלון בסוף תקופת הקורונה, וביקש מבתו רינת, השנייה מבין ארבעת ילדיו, ללכת להתרשם ממנו.
>> לכל הכתבות בערוץ living
"אבא שלי אוהב לשלוח זרועות לתחומים שונים, וביקש שאתלווה למנכ"ל של המלון כדי שאתחיל ללמוד את נושא המלונאות, שלא היה בתחום ההתמקצעות שלי", מספרת לוי טנג'י. "כשהקורונה הייתה בשלבי סיום, המנכ"ל עזב והוא אמר לי 'אוקיי, היה לך מספיק זמן ללמוד, בבקשה'. נכנסתי לנעליו של המנהל הקודם, ניהלתי את המלון לפרק זמן מסוים וידענו שנעשה אתו משהו כי היה ישן והמשפחה שממנה רכשנו אותו לא רצתה להשאיר את השם הקודם". 10 חודשים לאחר קניית המלון יצאה המשפחה לתהליך שיפוץ ומיתוג חדש שארך שנה וחצי, בסופו, מספרת לוי, "יצרנו את התכשיט הכי יפה באזור".
פוטנציאל נדל"ני במיקום ובמבנה
היא מתארת את מצבו הקודם של המלון כ"ישן וחמוד, עם הרבה אורחים חוזרים. הדבר הראשון שאבא חשב עליו כשהוצע למכירה והחליט לרכוש אותו, הוא הפוטנציאל הנדל"ני של המיקום והמבנה. היו לנו מלונות אז, לא תחת הניהול הישיר שלנו, אבל זה המלון הראשון בארץ תחת ניהול של 'רמי לוי נדל"ן' בלי שותפים". מלון נוסף, שנמצא בשלבי בנייה בימים אלה, ממוקם בטיילת ארמון הנציב בירושלים ומתוכנן להיפתח עוד כשנה וחצי, כפי הנראה בניהולה.
לוי טנג'י בת 35, נשואה ואמא ל-4 ילדים, מתגוררת בתל אביב. היא שירתה כקצינה בצה"ל ובעלת תואר בתקשורת וניהול. כמי שלא באה מתחום המלונאות וחסרה את הידע המקצועי, היא קיבלה ייעוץ מהמלונאית ומנהלת הפרויקטים אור ברקת, שמלווה אותה מקצועית עד היום. "עכשיו אני שוחה במים העמוקים ולומדת תוך כדי, כשהיא משלימה איפה שחסר. זה בית הספר למלונאות שלי", היא מספרת.
המשרד שלה נמצא במלון, והיא מגיעה אליו מדי בוקר כדי לנהל את המלון מקרוב. הוא נרכש ב-60 מיליון שקלים והושקעו 25 מיליון שקלים בשיפוץ שלו, במהלכו הוקטנו 27 חדריו המקוריים - חדרי סוויטות למשפחות על פני 611 מ"ר, והפכו ל-36 חדרים. בג'ול יש שלוש סוויטות יוקרתיות, ולגבי אחת מהן פורסם בעבר בתקשורת שהיא שמורה לרמי לוי בביקוריו בעיר. לוי טנג'י: "שלוש הסוויטות נמצאות בקומות 6-4, יוקרתיות ומעוצבת עד הפרט האחרון, עם מרפסת לים וג'קוזי. ככל שעולים בקומה, עולה גם המטראז' שלהן. הגבוהה ביותר משמשת גם את המשפחה. היא לא שופצה במיוחד לצרכים שלנו, אבל היא ה-סוויטה, ואבא יכול לבוא להתארח בה מתי שהוא רוצה". גם שאר החדרים מעוצבים, מספרת לוי, וכוללים סבונים של ל'אוקיסטן, מזרני סימנס, מצעים 100 אחוז כותנה מצרית ומגבות עוטפות מפנקות. ברופטופ יש פינות ישיבה ורביצה ובעונה גם בר משקאות וקוקטיילים, ובקרוב ייפתח בר יין שיזמין אנשים מבחוץ.
מלון ג'ול נפתח בפברואר האחרון, בזמן מלחמה, תזמון שלא נוח ולא פשוט לעסק, במיוחד אם הוא חדש. תיירים יהודים מחו"ל מגיעים לביקור, וגם כתבים שמסקרים את ישראל ומבקשים לצלם מהרופטופ, אבל עיקר המבקרים הם ישראלים שמבקשים לציין אירועים משפחתיים ואפילו מילואימניקים שרוצים לקחת הפוגה להתרעננות. "אנשים רוצים לבלות למרות הכול. לפעמים כשיש התרעות או חשש מתקיפות מאיראן, מתקשרים ושואלים אם יש מרחב מוגן, ואז מגיעים בראש שקט. אנחנו מבינים את המצב ומתחשבים במי שהוקפץ פתאום למילואים וויתר על החופשה או ביקש לדחות אותה. זו תקופה לא פשוטה לאף אחד, גם לא לנו כמי שמתפעל עסק, אבל אני מאמינה שהמלון הוא עוד אחד מהניצחונות שלנו, כשאנחנו ממשיכים להתקיים, לפתוח מקומות עבודה ובילוי ולהסתכל קדימה".
ארבעה סוגי חדרים, מהבסיסי ליוקרתי
הקהל הוא כל מי שרוצה להגיע לעיר, ליהנות ולחוות את תל אביב ולחזור בסוף היום לחדר הנעים, שמחירו מתחיל ב-1,200 שקלים ונוסק ל-5,000 שקלים, כולל ארוחת בוקר. ארבעה סוגי חדרים יש בו: קלאסי בסיסי, סופריור עד 3 אורחים, חדרי בלקוני עם מרפסת לים וחדרי sea view בחזית הבניין עם נוף לים. "הוא ממוקם במרכז תל אביב, בלוקיישן הכי טוב, יוצאים ממנו להמולה של העיר, וחוזרים לאינטימיות ולשקט שמתבטאת גם בצבעי חול רגועים", היא מציינת.
השם ג'ול נבחר לאחר סיעור מוחות משפחתי, כשעלה לה הרעיון לקרוא למלון על שם הכינוי של אמה, עדינה, בפי האחיות שלה – עדי (באנגלית JEWEL). "זה שם שמסמל שייכות סנטימנטלית. היא ההשראה עבורי ליצירה של ג'ול: אלגנטית, מיוחדת ואצילית, ומצד שני לבבית וחמה. גם במלון אנחנו דוגלים בשמירה על רמה גבוהה ומצד שני נגישים, לבביים ומארחים במשפחתיות, בניגוד לאירוח שלפעמים יכול להיות מנוכר וקריר. מבחינתי אין כמו לשמוע פידבק טוב על האירוח והשירות של הצוות ועל כך שמרגישים פה כמו משפחה".
גוונים ואלמנטים של ים
לוי טנג'י מעידה על עצמה כמי שהייתה מעורבת מאוד בשיפוץ, בעיצוב וגם ברכישות למלון. "זה החלק האהוב עליי, להגיע כל הזמן, לחוות דעה ולהביע את האמירה שלי". על הקונספט העיצובי היא מספרת: "רצינו לשלב את עולם התכשיטים עם כל מה שקשור לאוצרות הים, ולכן בחרנו גוונים של ים ואלמנטים שקשורים אליו. במסדרונות ירוק וטורקיז, החדרים בבז' וזהב. בריצוף אפשר למצוא קשקשי דג. בחללים הציבוריים שילבנו פליז, זהב וירוק ותמונות שמכניסות את הים כנושא המרכזי".
בסיס הרעיון העיצובי של ג'ול, מספר מעצב הפנים מיכאל אזולאי, היה קופסת פנינים שיושבת על חוף ימה של תל אביב. "לפי תפיסת העולם הזו התייחסנו לכל פרטי הנגרות והריהוט המדוגם, לבחירה בחומרים הטבעיים ולאקססוריז שבחרנו למלון. הים הוא נקודת החוזק של המלון, נמצא תמיד ברקע, והצבעים שלו נכנסים פנימה לחדרים שמעוצבים בסגנון קלאסי ורגוע".
אבא רמי בתמונה?
לוי טנג'י: "הוא מאוד מעורה, מלווה, מייעץ ונותן דגשים, אבל יש הפרדה גמורה בין רמי לוי הסופּר ובין המלון. אלה עסקים שונים ומיתוג אחר, וכל ההחלטות שמתקבלות בנושא אופי המלון, המיתוג, השיווק, המחירים והמבט קדימה – הם תחת ניהול שלי. לפעמים מתקשרים אלינו ושואלים 'הגענו למלון של רמי לוי? הוא אכן הבעלים, אבל הוא לא המנהל".
מה את מתכננת למלון בעתיד?
"קודם כול אנחנו מתפללים לזמנים טובים, לחזרת כל החטופים והחיילים, לסיום המלחמה ולפתיחת השמיים כדי שאנשים יחזרו לבלות בארץ המדהימה שלנו. בעזרת השם, התיירות תחזור לאיתנה ונוכל גם אנחנו להתפתח. נפתח עוד מלונות וניקח את ג'ול צעד קדימה לרשת מלונות בוטיק בפני עצמה".